Met modulair maatwerk van oneCentral zetten Managed Service Providers de volgende stap

Steeds meer MSP’s (Managed Service Providers) kiezen voor een telecom- of UC-systeem dat volledig voor hen op maat is ontworpen, in tegenstelling tot de kant-en-klare systemen die vaak in beton lijken te zijn gegoten. Waar een dichtgetimmerd kant-en-klaarpakket nu eenmaal is wat het is, biedt oneCentral juist modulair maatwerk aan de Managed Service Providers: een product dat de afnemer helemaal naar behoefte kan vormen en kneden. Het maatwerk is zo ontwikkeld dat de controle volledig bij de partner ligt. Die weet waar de data staat, kan via de speciale oneCentral-portal alle systemen tot in de puntjes beheren en bepaalt precies hoe de uiteindelijke oplossing eruit komt te zien. Zij treden enkel op als provider, zodat de eindgebruiker of klant profiteert van maximale flexibiliteit en uitgebreide mogelijkheden.

oneCentral helpt Managed Service Providers de volgende stap te zetten

Het oude spreekwoord ‘uw wens is mijn bevel’ vormt de perfecte productomschrijving. Wil de klant een PBX-systeem zonder hardware op locatie? Prima, dan zet oneCentral een passend Cloud-systeem op. Of wil hij een oplossing die perfect op de grootte van zijn bedrijf aansluit? Met de virtual appliances van oneCentral voor bijvoorbeeld 3CX-, Avaya- en Unify PBX-systemen of Skype voor Bedrijven krijgen zij dat voor elkaar. Kortom: oneCentral levert slimme, modulaire systemen waarmee Managed Service Providers effectief de volgende stap kunnen zetten.

Een platform met mogelijkheden
oneCentral biedt een betrouwbaar telefonie-platform, compleet met Cloud-technologie en geheel op basis van open standaarden. Het platform maakt weer deel uit van het bredere communicatieplatform, dat zij specifiek hebben verdeeld over verschillende datacenters om zo redundantie te waarborgen. Het resultaat: een solide systeem dat perfect als telefonische basis voor de volgende partij in de keten kan dienen. Het platform is verder gecertificeerd voor Unify, Mitel, NEC en 3CX. Ook Skype voor Bedrijven wordt ondersteund, aangezien dat steed smeer aan populariteit wint. Een mooi voorbeeld hier is de samenwerking tussen de Skype for Business-omgeving van Microsoft en de Unify OpenScape Business S systemen. Hier worden beide werelden naadloos gekoppeld zonder verlies van features. De partners kunnen op dit platform snel en eenvoudig een volwaardig hosted communicatiesysteem opstellen – desgewenst met een private cloud, mocht de klant dat willen.

Veelzijdigheid, veiligheid, verbondenheid
oneCentral is verbonden met meerdere netwerkaanbieders, wat zo zijn voordelen heeft. Zo kunnen zij door heel Nederland glasvezelverbindingen en ADSL/VDSL-breedbandlijnen aanbieden. De reikwijdte van oneCentral houdt niet op bij de Nederlandse grens: ze beschikken namelijk ook over koppelingen met grote Europese datacentra. Hun partners kunnen zo hun eigen diensten uitbreiden met de nationale en internationale diensten – en het geheel vervolgens als een totaalpakket aan hun eigen klanten aanbieden. Ook op technisch en organisatorisch vlak weet oneCentral wat het doet. Het solide netwerk komt in het datacentra direct bij de oneCentral-switches binnen. Daardoor leggen de gesprekken een zo kort mogelijke route af. Verder heeft oneCentral helder zicht op de gehele keten. Mocht bijvoorbeeld blijken dat er ergens in het geheel iets niet volgens de verwachtingen verloopt, zal oneCentral meteen nader onderzoek doen en desnoods ingrijpen. Dat geeft de partners en klanten een veilig gevoel.

Slimmere vaste en mobiele telefonie
Waar vroeger traditionele analoge lijnen of ISDN-systemen nog de boventoon voerden, wordt er tegenwoordig veelal met de digitale variant gewerkt: voicetrunks. Daarvoor hoeft er geen nieuwe infrastructuur te worden aangelegd, waardoor deze oplossing ideaal is voor klanten die al over een internet- en IP/ VPN-verbinding beschikken, maar daar meer uit willen halen. Wie verschillende communicatiesystemen tot één omgeving bundelt, profiteert daarnaast van eenvoudiger beheer en lagere kosten. Het maakt daarbij niet uit of de klant de voicetrunks op zijn eigen locatie wil gebruiken of een communicatiesysteem in een van de oneCentral-datacenters wil toevoegen. oneCentral kan met beide mogelijkheden aan de slag en levert de voicetrunks compleet met de bijbehorende nummerplannen. Ook voor mobiele telefonie kan oneCentral een flexibele oplossing aanbieden. Een geïntegreerde oplossing van vast en mobiel waarbij het mobiele toestel een extensie op de PBX wordt, met daarbij de functionaliteit van een vast toestel.

Hosting zonder afhankelijkheid
Wil de klant met een private cloudsysteem aan de slag? Dan is vaak centrale hosting van de applicatie in een virtuele omgeving van oneCentral een zeer geschikte oplossing. oneCentral beschikt over omvangrijke middelen om zo’n systeem te ondersteunen en kan alles op korte termijn voor de klant regelen. Zo komt de klant snel over een écht flexibel systeem te beschikken. In overleg met de klant richt oneCentral de applicatie in en draagt het beheer vervolgens over. De partner kan de omgeving vervolgens naar wens aanpassen en inrichten. Hij krijgt centrale inloggegevens, met toegang tot de onderliggende klantsystemen. Zijn eigen dienstverlening kan daardoor zelfstandig functioneren. De partner behoudt de controle, terwijl hij zijn eigen klanten bedient met oneCentral diensten en hardware.

Wil jij ook Managed Service Provider worden?
Managed Service Providers die meer willen weten over het modulaire maatwerk van oneCentral, kunnen contact opnemen met Rink Dobbenga, salesmanager bij oneCentral. Over de samenwerking met partners zegt Rink: “oneCentral respecteert de bestaande klantrelaties van haar partners. Wij voorzien hen van stabiele telefoniecomponenten, zodat zij met hun eigen expertise op het gebied van telecommunicatieoplossingen de klant een totaalpakket kunnen bieden. oneCentral host bijvoorbeeld wel een shared hosted PBX van haar partners, maar is zelf niet actief op het gebied van PBX-diensten voor de eindgebruiker. Het uitgangspunt van oneCentral is dat we de gewenste oplossing in samenspraak opbouwen, terwijl de partner het klanteigendom behoudt. De partner richt de oplossing vervolgens zelf in met de specificaties die voor de gewenste telefonietoepassing noodzakelijk zijn. Via ons concept heeft hij dus zelf de expertise en controle over de meerwaarde van de oplossing voor zijn bedrijf. Een groot pluspunt is dat deze diensten steeds meer op basis van pay-per-use werken. Ze zijn schaalbaar en daarmee uitermate flexibel. Ik ben ervan overtuigd dat het modulaire oneCentral-model voor steeds meer MSP’s zo goed werkt omdat zij hun klanten er een efficiënt totaalpakket mee kunnen bieden. Nu de integratie van telefonie en UC met andere applicaties als ERP en CRM steeds meer een harde eis wordt, biedt juist ons model de meerwaarde en slagkracht waar Managed Service Providers naar op zoek zijn.”

TBM 8
Fotografie: Karen Steenwinkel