Teijin Aramid

oneCentral heeft Teijin Aramid geholpen met:
- Inrichten van de communicatie-infrastructuur van het nieuwe hoofdkantoor
- Integratie van telefonie in Microsoft Teams
- Integratie van internationale klantlocaties binnen de private cloudomgeving
Teijin Aramid wilde overstappen naar bellen via Teams en de verhuizing van het hoofdkantoor was daarvoor een uitgelezen moment. Het uitgangspunt van de verhuizing was dat er geen vaste toestellen zouden mee verhuizen.
‘Het platform en netwerk van oneCentral bleken ideaal om de integratie tussen de bestaande Mitel-centrale en Teams bellen te realiseren’
Naadloze integratie Teams en Mitel-centrale
De bestaande Mitel-oplossing van Teijin Aramid kon nog jaren mee en was daardoor niet toe aan vervanging. Om die omgeving meer kracht te geven, is deze in de cloud geïntegreerd met Microsoft Teams. Zo is een hybride telefonieoplossing gecreëerd. Telefonie wordt nu vanuit Mitel-centrales naar Teams doorgeschakeld waardoor medewerkers via de laptops in Teams bellen.