+31881118111

Rittal

oneCentral heeft Rittal geholpen met:

  • Splitsen van nummerreeksen binnen de vier bedrijven Rittal, Cito, Eplan en Phoenix
  • SIP-trunk koppelen aan bestaande telefooncentrale met een ISDN30-converter
  • Installatie, testen en porteren van de systemen
  • Telefooncentrale vervangen door Unify OpenScape Voice met SIP-trunks

Rittal bestaat uit vier bedrijven waarvan er één wilde afsplitsen naar een eigen telefonie-oplossing. De overige zouden meeliften op de telefonieoplossing vanuit de Duitse moedermaatschappij. Hiervoor zijn bestaande nummerreeksen gesplitst en hebben we ervoor gezorgd dat alle nummers konden worden geporteerd naar oneCentral. Hiervoor is een SIP-koppeling gemaakt met de bestaande telefonieoplossing. We hebben hiervoor een tijdelijk ISDN30-converter voor geleverd met twee PRI-aansluitingen (ISDN30).

‘De werkzaamheden zijn vastgelegd in een projectplan en uitgevoerd zonder dat Rittal hier hinder van heeft ondervonden.’

Na de portering van alle nummers naar oneCentral heeft Rittal aangeven hoe de nummerreeksen moesten worden gesplitst. Vervolgens is één van de bedrijven uitgeporteerd naar een eigen provider en telefonieoplossing. De overige zijn uiteindelijk overgezet naar de centrale Unify OpenScape telefonieoplossing met een lokale breakout in Nederland.

De SIP-koppeling met ISDN30-converter is tijdens de migratie naar het centrale telefonieplatform opgezet naar SIP waardoor de ISDN30-converter overbodig is.

De werkzaamheden zijn vastgelegd in een projectplan en uitgevoerd zonder dat Rittal hier hinder van heeft ondervonden.

Rittal werkt met onze partner: