Unify, SDC en oneCentral brengen OpenScape Business naar de Cloud

De communicatie-oplossing van Unify voor partners verpakken in een Cloud-propositie, met een naadloze integratie van mobiel én Skype for Business. Tijdens het Cloud Collaboration & Mobility Event toonden SDC, Unify en oneCentral deze unieke oplossing aan het partnerkanaal.

Tijdens het Cloud Collaboration & Mobility Event werd door UnifyoneCentral en SDC een combinatie van diensten gepresenteerd die de partner in staat stellen om zich op een betaalbare manier te kunnen onderscheiden van de generieke Cloud Communicatie-diensten. Het event werd gehouden op het kantoor van Atos in Amstelveen, het moederbedrijf van Unify. In zijn openingswoord gaf Caspar Hendriks van Unify aan dat er nog grote kansen liggen voor partners om de Unify-oplossing als Cloud-dienst aan te bieden. OneCentral is de partner die zorgt voor het virtualiseren.

Centraal op het partner-event stond de Cloud First-gedachte waarbij de partner een gehoste all-in-one Unify-appliance tot zijn beschikking krijgt voor één vast maandbedrag. Nummerportering en maandelijkse kosten zijn daarbij inbegrepen. “Zo helpen wij Unify-partners de Cloud”, sprak Rink Dobbenga op het event. Om resellers extra te motiveren deze stap naar de Cloud te zetten, hebben SDC, Unify en oneCentral tot 1 juli een speciale aanbieding gemaakt waarbij bestaande licenties overgezet worden naar en hardware meegenomen kan worden naar de Cloud-oplossing.

Integratie Skype for Business
Tijdens het event is tevens een Skype for Business-koppeling gepresenteerd die het maximale uit Unify haalt. Unify claimt in de markt de beste integratie met Skype for Business te hebben waarbij de Skype-client naadloos samenwerkt met het OpenScape Business-platform. OneCentral maakt dit als operator mogelijk in zowel een hybride-variant van Office 365 met een on premise Unify OpenScape Business, als in een Full Cloud-variant waarbij Office 365 en Unify als Cloud-dienst geïntegreerd zijn.

In een levendige discussie met de aanwezige partners werd gedebatteerd of je als telecom-partner Microsoft nu wel of niet moet omarmen. Nico Dammers van oneCentral: “Sommige Unify-partners zien Skype for Business als een bedreiging. Wij proberen deze partners over de streep te trekken om ‘the best of both worlds’ te pakken: het UC-stuk van Skype samen met de telefonie-, bedienpost- en Contactcenter-functionaliteit van Unify. Daardoor is zelfs de Presence van de Skype-gebruiker zichtbaar in OpenScape Business.” Door het samenvoegen van de oplossingen van Microsoft en Unify creëert oneCentral een communicatietotaaloplossing voor de Skype-gebruiker, mede ook dankzij de samenwerking met The Voice of 0365.

Mobiele propositie
De derde belangrijke boodschap van het Cloud Collaboration & Mobility Event is de passende oplossing die Unify en oneCentral nu hebben als antwoord op de groeiende vraag naar geïntegreerde, mobiele oplossingen en BYOD-vraagstukken. De bedrijven toonden hiervoor de Mobiele interworking die van een mobiel device een volledige extensie maakt van een Unify OpenScape-systeem, compleet met alle functionaliteit.

Wil je meer informatie over deze unieke oplossing? Klik dan op het logo rechtsonder in het scherm of neem contact op met Rink Dobbenga op 088-1118111.