+31881118111
oneCentral verrijkt partnerportal met nieuwe functies

oneCentral verrijkt partnerportal met nieuwe functies

De partnerportal my.oneCentral is nu een maand operationeel en er zijn al nieuwe functies aan toegevoegd. Systeemspecialist Theo Belder is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de partnerportal van oneCentral en licht een tipje van de sluier op. “We hebben een solide basis gebouwd waarop we snel en eenvoudig nog meer functies kunnen aanbieden.”

Theo en zijn team van ontwikkelaars hebben veel positieve reacties en complimenten ontvangen op de lancering van de nieuwe my.oneCentral partnerportal op 23 augustus. Partners reageren enthousiast. “Een belangrijke verandering voor partners is dat ze kunnen inzien welke diensten van oneCentral zijn geactiveerd”, zegt hij. “In rapportages kunnen ze veel meer zaken bijhouden en aanpassen, zoals klantnummers, debiteurennummers en andere administratieve zaken. Eigenlijk weten we natuurlijk allemaal dat je dit soort informatie voortdurend moet bijwerken. Anders verwatert dat. Maar het is tijdrovend en dus snap ik dat het erbij inschiet.”

Natuurlijk heeft Belder ook feedback gekregen. “Die feedback en enkele kleine bugs zijn in de afgelopen weken verwerkt. We kunnen ons nu dus richten op het toevoegen van nieuwe functionaliteit”, vertelt Belder. “De nieuwe portal helpt ons met het automatiseren van onze processen zodat het supportteam makkelijker en sneller orders kan verweken. Het voordeel voor partners is dat ze niet hoeven te wachten tot we de informatie hebben verwerkt. Vragen en opdrachten kunnen nagenoeg instant worden opgepakt.”

Meer selfservice

De portal heeft ook meer selfservice mogelijkheden. Partners kunnen op korte termijn ook zelf online diensten aanvragen en opzeggen. “Binnenkort kunnen partners inloggen en diensten selecteren die ze willen opzeggen. Ons supportteam krijgt dan een terminatieorder en de diensten worden dan administratief en technisch verwerkt.”

Hetzelfde geldt voor verzoeken tot het uitporteren van klanten via de Porting module. Het team van Theo werkt eraan dat dit straks automatisch kan. In de toekomst zal een uitporteringsverzoek automatisch worden doorgestuurd naar de porteringsdesk van de partner. De partner kan dan vervolgens zelf de portering in de my.oneCentral portal goedkeuren of afwijzen. Ook is er controle of het kan bij de partner. Dit proces is nu handmatig en dat wordt geautomatiseerd.

Samenvoegen portals

Kortom; Theo is trots op de nieuwe portal en is blij dat partners tevreden zijn over het resultaat. Maar daar blijft het niet bij. oneCentral heeft nu nog meerdere partnerportals en die worden samengevoegd. “Op termijn gaan we alle portals, waarmee partners en wij werken, integreren in my.oneCentral. Administratieve taken, gegevensverwerking en technische informatie zijn dan online beschikbaar. “Partners willen zelf aan de knoppen zitten en ‘in control’ zijn. Daar willen we ze graag bij ondersteunen.”