088 111 8111
oneCentral verrijkt Microsoft Teams voor de digitale werkplek

oneCentral verrijkt Microsoft Teams voor de digitale werkplek

Europa ging vanwege COVID-19 van de ene op de andere dag thuiswerken. Anywhere, anytime, anyplace en de juiste tooling zijn daardoor belangrijker dan ooit, ziet Nico Dammers van oneCentral. “Niet alleen de werkplek, ook de systemen moeten flexibiliteit bieden.”

Over het algemeen merken we dat ons ecosysteem vrij snel een balans heeft gevonden bij onze partners”, vertelt algemeen directeur Nico Dammers. “De branche heeft zich snel aan de veranderde omstandigheden aangepast.” Ook binnen oneCentral is het zoveel mogelijk business as usual. “Wij werken allemaal vanaf locatie en zijn volledig overgeschakeld op Microsoft Teams. Daarmee houden wij dagelijks onze meetings en de daily stand-ups.”

Net voor de COVID-19 perikelen is Microsoft Teams als nieuw focusproduct aan het productportfolio van het bedrijf toegevoegd. Volgens Dammers wordt het platform steeds dominanter binnen de markt. “Iedereen wil er meer van weten en ermee aan de slag. We hebben inmiddels verschillende partijen kunnen interesseren in onze Teams-propositie.”

‘We spelen via onze partners in op de veranderende behoefte van de markt’

Vorig jaar rondde oneCentral een migratie af van het platform en netwerk waardoor de processen eenvoudiger zijn en de infrastructuur is geoptimaliseerd. Daar plukken ze nu de vruchten van. “Wij bieden een dienstenpakket dat geschikt is om in snel veranderende omstandigheden toepasbaar te zijn. Er zijn geen problemen geweest om daarin mee te bewegen.” Ondanks de toegenomen vraag was er nog voldoende capaciteit om alle nieuwe digitale werkplekken te ondersteunen. “Die investering hadden we al gedaan. Daardoor zitten we ruim in ons jasje in infrastructuur en cloudplatformen. Op dit moment draaien we op ongeveer vijftig procent van onze capaciteit. De laatste bottlenecks zijn inmiddels ook weggewerkt.”

Doorontwikkeling

De komende periode zet oneCentral in op de verdere uitbreiding van het Microsoft Teams-platform. “Nieuwe diensten voor het Teams-platform worden met voorrang ontwikkeld. Eén voorbeeld hiervan is onze backup-mogelijkheid voor Office365. Daarnaast hebben we een koppeling gemaakt waarbij Teams kan functioneren als client op bestaande PBX-systemen van verschillende leveranciers. Hierdoor is het mogelijk om het platform binnen één omgeving te faciliteren.” Deze ontwikkelingen vinden nun hun weg naar de markt die erom zit te springen. “Ons productenpakket was eerst meer een stapeling van hardware- en infrastructuurdiensten, nu werken we meer overstijgend en stapelen we intelligentie, software, koppelingen en API’s om tegemoet te komen aan de wensen van de markt. Op die manier kunnen partners en klanten zelf kiezen welke combinatie van tooling zij nodig hebben. Wij leveren maatwerk voor de digitale werkplek van de toekomst.”

ChannelConnect 4 2020
Tekst: Redactie
Beeld: Karen Steenwinkel