oneCentral ontzorgt partner CastelloServe met Solutions Partner Invoicing
CastelloServe is een van de eerste Solutions Partners van oneCentral die gebruik maakt van de dienst Solutions Partner Invoicing. Het platform van oneCentral zet de facturen voor eindklanten nu maandelijks automatisch klaar in Exact Online omgeving van CastelloServe. Met de oplossing verstevigt directeur-eigenaar Rob Claassens de relatie met zijn klanten en dat zorgt voor een verdere verbetering in de dienstverlening.

CastelloServe bedient veel onderwijsinstellingen en scholen in Zuid-Nederland met LoketTelefonie. Ruim 100 scholen gebruiken de dienst voor hun vaste en mobiele telefonie maar ook voor de communicatie via Microsoft Teams. Voorheen factureerde oneCentral alle diensten die CastelloServe namens oneCentral verkocht, rechtstreeks aan de klanten van Rob Claassens. Maar nu zijn bedrijf ook Solutions Partner is geworden, kan hij de facturering zelf ter hand nemen. Het zijn maandelijks veel facturen en die verschillen elke maand door het variable gebruik. Dus biedt Solutions Partner Invoicing uitkomst.
Facturen staan automatisch klaar
De dienst Solutions Partner Invoicing is eind vorig jaar gelanceerd en is uitsluitend beschikbaar voor Solutions Partners van oneCentral. Zij hebben een factuurrelatie met hun eindklanten. De dienst draait op het platform van oneCentral, genereert maandelijks alle facturen per partner en zet die dan klaar in de Exact Online omgeving van de partner. De factuur voor de eindklant bevat automatisch de kosten voor de klant, gespecificeerd per dienst. De gesprekskosten zijn gegroepeerd per type bestemming, zoals nationaal, internationaal, per land of mobiel. Met deze factuurgegevens kan de partner een eindfactuur maken vanuit Exact Online en die verzenden als PDF-document.
“Zo eenvoudig is het inderdaad”, zegt systeemspecialist Theo Belder van oneCentral die de oplossing heeft ontwikkeld. “De partner moet wel eenmalig zijn verkoopprijzen doorgeven. Dan verwerken wij die tarieven in het platform zodat de verkoopprijzen ook automatisch op de factuur worden getoond. Een partner hoeft dan in feite alleen nog maar op ‘Verzenden’ te klikken”, zegt Theo. “De partner kan de factuur overigens nog zelf bewerken voordat hij hem verstuurt. Zo kan hij er kortingen op toepassen of eigen diensten aan toevoegen, zoals support of toestelhuur.”
Gemak
Rob bevestigt het gemak dat Solutions Partner Invoicing hem oplevert. “Zonder deze koppeling met het platform van oneCentral zou factureren heel tijdrovend zijn”, denkt hij. “Met Solutions Partner Invoicing zie ik de gegevens voor de facturering voor telefonie in Exact en tel mijn aanvullende diensten daarbij op. Dan kan de factuur eruit. Ik doe nog wel wat dubbelchecks, maar op termijn heb ik waarschijnlijk voldoende vertrouwen in de systemen dat ik daarmee stop. oneCentral neemt ons met deze dienst dus werk uit handen en zorgt voor betere marges.”
One-stop-shop
Met Solutions Partner Invoicing zijn Rob’s klanten bovendien weer echt de klanten van CastelloServe en dat ervaren ze volgens hem als prettig. “Het contact met klanten was in de loop der jaren wat verwaterd en dat kwam deels omdat ze onze naam niet op alle telefoniefacturen zagen. Het is ook voorgekomen dat een klant naar oneCentral belde met een vraag. Dat is natuurlijk ongewenst vanuit mijn perspectief”, aldus Rob. “Wij zijn immers hun one-stop-shop voor al hun communicatiediensten. Mede door dat contactmoment kan ik daar beter invulling aan geven. Het is nog te vroeg om te kunnen zeggen of ik in de toekomst ook kan upsellen, maar ik zie al wel een omzetstijging”, zegt Rob lachend. “Wat klanten ook waarderen, is dat we als CastelloServe nu ook een ACM-registratie hebben. Daarmee kan ik laten zien dat we voldoen aan de telecomwet. Klanten doen graag zaken met een degelijk bedrijf en daar maak ik in mijn verhaal gebruik van.”
Lees hier meer informatie over CastelloServe
