oneCentral implementeert aanvullende maatregelen voor bescherming gebruikers
We horen steeds vaker verhalen over onverwacht hoge telefoonrekeningen van bedrijven die zijn gehackt. Om onze gebruikers te beschermen tegen frauduleuze oproepen, hebben we extra maatregelen ontwikkeld bovenop de bestaande call barring en bill shock preventie. Dit doen we door middel van het toepassen van standaard call barring profielen.
Zodra we nieuwe security-eisen ontdekken, voegen we deze zo snel mogelijk toe aan ons platform. Vanwege het centrale karakter van ons platform, profiteren alle gebruikers van deze updates. Zo zijn onze gebruikers verzekerd van optimale security.
Het nieuwe standaardprofiel zal de volgende gesprekken automatisch afwijzen:
- Internationale oproepen met een prijs per minuut hoger dan €0,80
- Alle oproepen (inclusief nationaal) met een prijs per minuut hoger dan € 0,30. Deze regel wordt alleen actief bij een laag beltegoed door afwijkend gebruik.
Op wie is dit van toepassing?
De geplande update is van toepassing op alle bestaande registraties die de afgelopen 3 maanden geen gesprekken buiten het standaardprofiel hebben gehad. Het nieuwe profiel zal ook worden gebruikt bij het aanmaken van nieuwe registraties.
Abonnees die oproepen hebben gehad die buiten dit standaardprofiel vallen, zullen niet worden bijgewerkt. Wij zullen contact met hen opnemen om hun individuele voorkeuren te bespreken. Zo maken we oplossingen op maat om frauduleuze oproepen te voorkomen.
Specifieke profielen
Klanten kunnen ook kiezen om af te wijken van de standaardprofielen die wij hanteren. Daarvoor kunnen ze bij ons een verzoek indienen om een specifiek profiel te activeren. In deze gevallen kunnen wij:
- de call barring volledig uitschakelen óf
- deze updaten naar één van de beschikbare profielen in de Reseller Control Portal (RCP).
Onze partners kunnen in de RCP-portal ook zelf het standaardprofiel aanpassen. Een uitgebreide beschrijving van hoe dit in zijn werk gaat kun je vinden in de Academy in de my.oneCentral portal.
Vragen over de nieuwe maatregelen of standaardprofielen? Neem contact op met ons Service Team. We helpen je graag verder.