oneCentral harmoniseert bestellen diensten voor partners
oneCentral harmoniseert het bestellen van nieuwe diensten en het uitbreiden van bestaande diensten. Deze verbeteringen maken het bestelproces duidelijker en reduceren de kans op fouten in orders. Nu is het nog duidelijker of het gaat om een bestelling, om een upgrade van een bestaande dienst of aanvraag van een nieuwe dienst.
De verbeteringen in het bestelproces zijn gebaseerd op verzoeken en feedback van partners. De harmonisatie is vooral relevant voor solutions partners van oneCentral omdat hun klanten geen relatie hebben met oneCentral. Klanten bestellen direct bij de partner en voor hen is een activatie van de order voldoende om de order te bestellen en bevestigen. Met diverse checks in het proces verlopen bestellingen nu altijd uniform, veilig en foutloos.
Logische processen
In het proces van deze service-upgrade is de winkelwagen in de partnerportal verbeterd. De manier waarop partners diensten in de winkelwagen plaatsen en hoe de offertetool werkt, zijn geoptimaliseerd waardoor het proces gebruiksvriendelijker en interactiever is. Het bestellen of uitbreiden van diensten was in de oude situatie wat omslachtig, vertelt Theo Belder die verantwoordelijk is geweest voor de ontwikkeling van de nieuwe feature. “Een upgrade is bijvoorbeeld meer bandbreedte op een verbinding, een extra virtual server in ons datacenter of meer kanalen op een SIP-trunk. Het bestellen daarvan was voorheen deels handwerk en dat was lastiger voor zowel partners als voor onze accountmanagers binnen oneCentral. Met deze harmonisatie hebben we dit proces nu zo ingericht dat we de kans op fouten minimaliseren en dat onze bestelprocessen aansluiten bij de processen van partners en klanten.”
Dezelfde flow
In de nieuwe situatie is het proces van een upgrade of uitbreiding van een bestaande dienst nu identiek aan het bestellen van een nieuwe dienst. De partner die een nieuwe dienst bestelt namens een klant, plaatst het gewenste product in de online winkelwagen en vraagt daarmee een offerte aan. Dit verzoek wordt door een van de accountmanagers van oneCentral beoordeeld en goedgekeurd. Vervolgens krijgt de partner die aanvraag als bevestiging in PDF, inclusief een specificatie van de producten. Dit document kan de partner namens de klant tekenen en vervolgens wordt de aanvraag als order doorgezet.
Voor upgrades geldt nu dus dezelfde flow, legt Theo uit. “Partners kunnen in het dienstenoverzicht in onze portal zien welke producten upgradeable zijn, zoals verbindingen en hostingproducten. Er is nu een knop waarmee de partner die dienst kan upgraden. In een scherm met de huidige configuratie van afgenomen diensten kan een partner die upgrade aanvragen door het in een winkelwagen te plaatsen. In het vervolgproces wordt het verschil met de bestaande en nieuwe maandprijs van de afgenomen dienst aangegeven voor akkoord. Een accountmanager van oneCentral zal die doorzetten als order. Met de verbeteringen is het nu dus makkelijker voor partners om aan te geven of het een upgrade betreft of de aanvraag van een nieuwe dienst.”
Meer weten?
Partners met belangstelling voor deze nieuwe features en de bereikbaarheidsoplossingen van oneCentral kunnen contact opnemen met het Service Team.