0881118111
oneCentral en Xelion werken samen om partners optimale VoIP-dienst te laten leveren

oneCentral en Xelion werken samen om partners optimale VoIP-dienst te laten leveren

oneCentral en Xelion hebben de samenwerking geïntensiveerd zodat het communicatieplatform Xelion 8 met nog meer leveringszekerheid beschikbaar is voor IT-resellers. Xelion is aanbieder van zakelijke telefonie en communicatiediensten die IT- en telecompartners verkopen aan eindklanten. “Als je iets goed wilt doen, moet je het samen doen”, vindt directeur Micha Cohen van Xelion.

oneCentral host de diensten van Xelion al enkele jaren voor haar partners. Binnen die samenwerking zijn nu uitgebreidere afspraken gemaakt over het beheer van de telefoniesoftware op het platform Xelion 8 dat in september vorig jaar is gelanceerd. Nieuw aan versie 8 is dat het beheer van de telefonie niet meer door partners wordt gedaan, maar direct door Xelion zelf wordt gemanaged. Voor resellers biedt dit een belangrijk voordeel dat zij hun klanten altijd de meest actuele versie en features van Xelion verkopen. Partners hebben dus zelf geen omkijken meer naar het installeren en onderhouden van nieuwe features, patches en updates.

Nieuwe samenwerking

Deze nieuwe strategie van Xelion vereist wel dat Xelion zelf toegang heeft tot de servers van partners waar de telefoniesoftware wordt gehost. Voor oneCentral is dat best ingrijpend, legt directeur Marius Savelbergh uit. “We hebben daarom afspraken gemaakt over de technische specificaties waar we ons beide aan committeren en over de verantwoordelijkheden voor het beheer van de dienstverlening. oneCentral is verantwoordelijk voor het beheer van hardware, connectiviteit, onze infrastructuur en diensten zoals trunks en (internationale) nummers. Xelion beheert de eigen telefoniesoftware op onze servers. De continuïteit en zekerheid van de dienstverlening aan partners, en daarmee aan eindklanten, zijn hiermee gewaarborgd. Het is een gezonde relatie waarbij we over en weer profiteren van onze afzonderlijke expertises. De scheiding van de domeinen is heel duidelijk.”

Altijd meest actuele versie

De keuze om Xelion 8 uitsluitend als gemanagede oplossing aan te bieden, is voor directeur Micha Cohen heel belangrijk. “Applicaties krijgen zo frequent updates dat onze partners dat nauwelijks kunnen bijhouden. Nu zorgen wij ervoor dat resellers steeds gebruik maken van de meeste actuele versie van Xelion 8, dat alle updates worden uitgevoerd en dat nieuwe features worden uitgerold”, aldus Cohen.

Cohen is uiteraard blij met de verdieping van de samenwerking. “oneCentral is een specialist op het gebied van netwerken en communicatiediensten van toonaangevende leveranciers. In de afgelopen jaren heeft het team van oneCentral bewezen ons product goed te kennen. Bovendien heeft oneCentral een groot aantal loyale partners en die hebben meer nodig dan alleen licenties. oneCentral kan hen ook verbindingen, trunks, servers en hosting bieden en kan dus optreden als een leverancier van totaaloplossingen voor telefonie. Bij oneCentral snappen ze hoe telefonie werkt en de partners zijn een prachtige outlet voor ons. Ook maakt oneCentral sinds kort deel uit van de Yielder Group en dat biedt voor ons ook kansen.”

Gezamenlijke visie

Volgens Savelbergh passen oneCentral en Xelion goed bij elkaar omdat de visies aansluiten. “De filosofie is een optelsom van de beste componenten en daarom streven we niet per se naar een end-to-end-oplossing want dat is doorgaans een standaardoplossing. Bovendien horen we van partners dat ze bij Xelion goed worden bijgestaan bij het aanbieden van de software zelf. Xelion investeert tijd en geld in het binnenhalen en ondersteunen van partners en dat is voor ons een ideaal model.”

Duidelijke kaders

Beide bedrijven hebben respect voor het kanaal, stelt Marius resoluut. En dat komt in de samenwerking duidelijk naar voren. “We zijn geen nieuwkomers die het ‘even anders of beter gaan doen’. Partners waarderen dat we allebei Nederlandse bedrijven zijn en samen nieuwe diensten in de markt zetten die het kanaal zo goed mogelijk naar de eindklanten kan brengen. Dat geeft stabiliteit, en van klanten horen we dat zij hoog opgeven over onze betrouwbaarheid. Sommigen onderschatten telefonie. Voice moet altijd werken en zo niet, dan krijgen we meteen klachten. Je wordt dus permanent gecontroleerd door je klanten.”