NUMMERBEHOUD

Introductie

Bij een overstap van aanbieder en in een aantal andere gevallen heb je als abonnee het recht om je telefoonnummer(s) te behouden. Om dit mogelijk te maken hebben telecomaanbieders actief op de Nederlandse markt in COIN-verband afspraken gemaakt. Op deze pagina informeren we je over de mogelijkheden die je hebt om je telefoonnummer(s) te behouden.

Wanneer kun je je nummer(s) behouden?

Nummerbehoud is mogelijk in de volgende situaties:

  • Je stapt over van aanbieder per contracteinddatum (standaard situatie).
  • Je stapt over van aanbieder met voortijdige beëindiging van je contract. Je controleert bij je huidige aanbieder de voorwaarden die van toepassing zijn op een voortijdige beëindiging.
  • Na de beëindiging van je oude contract, indien je een nieuw contract hebt afgesloten bij oneCentral. Dit kan tot ten minste één maand na de wijziging of beëindiging van het contract bij je oude aanbieder.
  • Je wil je telefoonnummer(s) behouden zonder beëindiging van je contract bij je huidige aanbieder. Dit kan indien je een contract afsluit met oneCentral.

Een bijzondere situatie is een verhuizing (met adreswijziging) binnen je netnummergebied. In deze situatie kun je je vaste telefoonnummer(s) behouden. Je kunt hier controleren welk netnummergebied hoort bij je oude en nieuwe adres.

Hoe werkt nummerbehoud?

Nummerbehoud vraag je aan bij de partner van oneCentral. oneCentral zorgt er vervolgens voor dat je telefoonnummer(s) binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek wordt overgedragen en geactiveerd. De overdracht vindt plaats op de datum die je met de partner van oneCentral overeen gekomen bent. Zo blijf je bereikbaar op je telefoonnummer(s).