Microsoft Teams nu beschikbaar via platform van oneCentral
oneCentral gaat Microsoft Teams en aanverwante diensten aanbieden. Partners kunnen hun klanten zo via het platform van oneCentral makkelijker helpen met Microsoft-implementaties.
“In de huidige tijd, waarin mensen massaal thuiswerken, is dit een heel krachtige propositie voor onze partners”, zegt CEO Marius Savelbergh.

Team oneCentral

De populariteit van de Unified communications-tools van Microsoft zoals Microsoft Teams groeit al geruime tijd. De recente ontwikkelingen hebben het gebruik van Teams voor bedrijven en organisaties weliswaar in een stroomversnelling gebracht, er was al langer een latente behoefte aan het eenvoudig beheren van deze UC-omgeving in een totaaloplossing. In dat licht krijgt oneCentral dus steeds vaker en meer aanvragen van partners, met het verzoek zakelijke klanten te helpen met mogelijkheden om te bellen vanuit Microsoft 365 en Teams. Dit is sinds deze maand alleen maar makkelijker geworden, nu de telefonie-oplossing Microsoft Business Voice ook in de Microsoft 365 Business-licenties beschikbaar is gekomen.


Vooruitziende blik
oneCentral heeft het eigen platform het afgelopen jaar voorbereid op uitbreiding van de dienstverlening met end-to-end diensten. Een vooruitziende blik van CEO Marius Savelbergh en zijn team. Voor het aanbieden van UC-diensten gaat oneCentral samenwerken met nieuwe leveranciers. Zo worden de telefoniediensten van Microsoft in samenwerking met het Nederlandse bedrijf SoftApp beschikbaar gemaakt voor partners van oneCentral. Het installeren en uitrollen van dit type UC-oplossingen kan complex zijn en gebeurt nu dus typisch door integrators. Savelbergh: “Met de diensten die we nu aan ons portfolio toevoegen, zorgen we ervoor dat onze partners en resellers in de toekomst makkelijker, sneller en beter in staat zijn telefoniediensten in Teams aan bedrijven en organisaties te verkopen. Wij verzorgen uiteraard uitgebreide ondersteuning bij het traject van on-boarding en de verdere exploitatie.”

De samenwerking tussen oneCentral en SoftApp gaat nog verder. Beide bedrijven zijn een strategische alliantie aangegaan waarbij oneCentral het technische en operationele beheer onder zijn hoede neemt. De bedrijven vullen elkaar goed aan zonder hun onafhankelijkheid te verliezen. SoftApp borgt toekomstige uitbreiding op de stabiele infrastructuur van oneCentral en oneCentral markten. “De totaalpropositie is een heel sterk signaal naar de markt. In de huidige tijd vinden eindgebruikers het essentieel om te weten hoe een leverancier de dienst heeft ingeregeld. Met het eigen platform in Nederlandse datacenters in combinatie met antwoord.”

Internationale markten
“De introductie van deze omgeving geeft een impuls aan de internationale ambities van oneCentral”, zegt Marius Savelbergh. “In de afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in expertise over en routeringen naar telecommarkten in onder meer België, Duitsland, Polen en Frankrijk. Internationale telefonie is steeds complexer geworden omdat landen hun nationale netwerk beperken voor buitenlandse partijen. Om misbruik te voorkomen, moeten telefonieaanbieders zich apart per land registreren. Sinds we een aantal internationaal opererende retailketens tot ons klantenbestand mogen rekenen, is dit voor ons al een bestaande en essentiële route. De internationale distributie van SoftApp zal dit traject alleen maar versnellen en daar profiteren alle partijen van.

Applicaties van derden
oneCentral zal de Microsoft-oplossingen overigens ook verrijken met diensten die vanuit het netwerk kunnen worden gefaciliteerd. “We stellen ons altijd onafhankelijk op en dat maakt ons platform krachtig voor uiteenlopende aanbieders van communicatiediensten”, zegt Savelbergh. “Van oudsher ondersteunen we oplossingen van zowel traditionele aanbieders zoals Avaya, Unify, Cisco en Mitel, als ook van nieuwere spelers zoals 3CX, Swyx, Innovaphone en Xelion. Het toevoegen van Teams en Skype for Business is dan ook een logische stap.”

Voor oneCentral blijft het echter niet bij het hosten van deze diensten en routeren van verkeer. Savelbergh: “Onze uniforme architectuur stelt ons in staat om applicaties voor meerdere oplossingen toegankelijk te maken. Zaken als redundantie, fail-over en abuse prevention zijn standaard al beschikbaar, maar we breiden dit momenteel uit met zaken als call recording, uitgebreide rapportages, transcription van gesprekken en spraakgestuurde keuzemenu’s. Oplossingen die normaliter zeer kostbaar blijken of door complexiteit onbereikbaar voor klanten, kunnen we op een uniforme wijze voor partners in het netwerk activeren.”

Dat Microsoft Teams nu onderdeel is van de propositie geeft oneCentral volgens Savelbergh een ‘enorme boost’. “De grootste groei in de telecomsector gaat in dit segment plaatsvinden”, zegt hij resoluut. “Nu zijn onze partners in staat om Microsoft Teams op een complete manier aan te bieden aan hun klanten. Voor partners is dat relevant, want de awareness bij bedrijven is momenteel groot omdat de behoefte aan thuiswerken en videoconferencing snel groeit. Héél snel. Daar zijn we nu dus op voorbereid.”

TBM april 2020
Tekst: Redactie
Beeld: Karen Steenwinkel

oneCentral News on a tablet

Blijf op de hoogte!

Graag houden we je geïnformeerd over de ontwikkelingen in de Telecommarkt en hoe oneCentral invulling geeft aan deze uitdagingen. Afmelden is altijd mogelijk!

De aanmelding is verwerkt. Je ontvangt spoedig een mailtje ter bevestiging!