Telefonie en de cloud
Nog nooit eerder was die combinatie zo logisch

Als het aan oneCentral ligt, bellen alle bedrijven binnenkort via de cloud. Maar waarom zou je de overstap maken? oneCentral zet de sterkste argumenten op een rij.

Cloud wordt de standaard
De laatste jaren wint de cloud in allerlei sectoren aan terrein. Ook in de telefonie moet de fysieke infrastructuur steeds vaker plaatsmaken voor virtualisatie in de cloud. Nico Dammers, algemeen directeur van oneCentral, vindt die onstuitbare opmars niet meer dan logisch. “Het is niet de vraag of, maar wanneer wordt overgestapt op een cloudomgeving. Qua betrouwbaarheid, schaalbaarheid en integratie met andere diensten wordt de cloud gewoon de norm.”

oneCentral maakt het eenvoudig
Er zijn meer dan genoeg bedrijven die wel oren hebben naar virtualisatie van de bedrijfscommunicatie, maar daarbij zo veel praktische bezwaren zien dat ze de overstap telkens weer voor zich uit schuiven. oneCentral zet in op ontzorgen als strategie om de cloud voor alle bedrijven haalbaar en betaalbaar te maken.

Hoe doen we dat? Onder andere door all-in appliances te bieden van bijvoorbeeld Unify en Avaya, verpakt in een flexibel pakket waarin alle eenmalige en maandelijkse kosten, zoals nummerporteringen, SIP trunk en voice channels, zijn teruggebracht tot een aantrekkelijk, vast bedrag per gebruiker per maand. Het is daarbij ook mogelijk het belverkeer tegen aantrekkelijke tarieven in te kopen. Alles draait om flexibiliteit en gemak voor de partner.

Soepele transitie met oneCentral
Niemand zit anno 2018 nog te wachten op dichtgeschroefde totaalpakketten. Daarom hanteert oneCentral een volledig modulaire en bijzonder gebruiksvriendelijke werkwijze. “De partner hoeft alleen aan te geven welk product hij gebruikt en hoeveel gebruikers er gewenst zijn. Vervolgens zoeken wij daar de juiste module bij. Zo wordt de overstap letterlijk een kwestie van één druk op de knop,” aldus Rink Dobbenga, salesmanager bij oneCentral.

We vragen partners daarbij niet in één keer in het diepe te springen. Dobbenga: “Met onze aanpak krijg je juist alles wat je nodig hebt voor een soepele, moeiteloze transitie. Eerst maken we de nieuwe omgeving volledig gebruiksklaar en vervolgens kan de partner dertig dagen testen. Pas daarna ontmantelen we het on-premisesysteem. Dat geeft de rust en zekerheid die eindgebruikers nodig hebben. Daarbij blijft de partner leidend gedurende het hele proces.”

Klaar voor de cloud, klaar voor de toekomst
Een van de grootste voordelen van de cloud is misschien wel toekomstbestendigheid. De nieuwste ontwikkelingen hebben tegenwoordig allerlei raakvlakken met cloudomgevingen – en als reseller wil je natuurlijk niet achterblijven. oneCentral biedt daarom niet alleen cloudondersteuning, maar ook een uitgebreid dienstenpakket waarmee de cloudomgeving nóg effectiever wordt. Denk daarbij aan vast-mobielintegratie of de beveiliging van mobiele apparaten. Dat laatste is essentieel om AVG-compliant te worden én te blijven.
oneCentral treedt niet op als afstandelijke aanbieder met een onbuigzaam portfolio, maar denkt juist zo veel mogelijk met de partner mee om op nieuwe, innovatieve oplossingen te komen. “Denk daarbij aan het koppelen van CRM of de integratie van Microsoft Office-365 aan de telefonie-omgeving en de mogelijkheid om – ook voor mobiel – automatische opnames en transcripties te laten maken,” aldus Nico Dammers. Het resultaat is een hypermoderne cloudomgeving die perfect aansluit op de behoeften van de klant.

Met een cloudomgeving bij oneCentral kunnen partners niet alleen rekenen op flexibiliteit, toekomstbestendigheid en betrouwbaarheid, maar kunnen ze ook een nieuwe inkomstenstroom aanboren via marge op telefonie-oplossingen en het verbruik. Daarmee kent de cloud een financieel voordeel waaraan een fysieke infrastructuur gewoonweg niet kan tippen.

Bijkomend voordeel
De verdiensten op het gebied van licenties en beheer lopen al jaren terug, terwijl de servicevraag onveranderd blijft. Er liggen genoeg kansen om onafhankelijk en zelfstandig nieuwe mogelijkheden te verkennen, zonder verstrikt te raken in het web van een grote provider. Wie telefonie en UC aan zijn portfolio wil toevoegen, kan dat in de cloud via het oneCentral-platform inrichten.

Daarom oneCentral
Een cloudomgeving bij oneCentral is de ideale keuze voor bedrijven die de nieuwste technologie optimaal willen benutten, de winst willen verhogen en niet willen vastzitten aan onwrikbare voorwaarden.

Bellen jouw klanten binnenkort ook via de cloud?
Lijkt het je een interessante propositie en wil je meer informatie zoals productbeschrijvingen en tarieven, klik dan op het oneCentral logo rechtsonder in het scherm of bel 088-111 8 111.