IT4Success integreert Teams Calling in digitale werkplekken Pincvision
Steeds meer organisaties willen dat medewerkers kunnen bellen vanuit Teams. Ook voor Pincvision was dit de volgende logische stap in het verder ontwikkelen van de Pincvision Digital Workplace. Managed Services Provider IT4Success zorgde voor een succesvolle testomgeving, en de daadwerkelijke integratie is dit jaar uitgevoerd. CIO Edwin Kampshoff van Pincvision is tevreden met deze integratie. “Naast de voordelen die het bellen in Teams met zich meebrengt maakte de flexibiliteit in de contracten en afspraken het verschil. De markt is immers sterk in beweging dus wie weet, bellen we over drie jaar nauwelijks nog.”
Pincvision is een dienstverlener die grote multinationals helpt te voldoen aan wet- en regelgeving op het gebied van import en export. Het bedrijf met ruim 70 mensen is volgens Kampshoff getransformeerd naar wat hij een ‘RegTech company’ noemt. Dit houdt in dat Pincvision slimme geautomatiseerde oplossingen ontwikkelt voor klanten en deze combineert met de expertise van in-house specialisten. “Wij nemen de compliance processen van onze klanten geheel uit hun handen. Dat doen we door de administratieve processen over te nemen. Daarnaast hebben we voor de mkb-markt ook slimme online oplossingen ontwikkeld, zoals de twee doe-het-zelf webshops.”
Organisatie digitaliseren
Pincvision hecht al jaren veel waarde aan de digitalisering van de organisatie. Voorheen was de werkplek ingericht met behulp van de server based computing van Citrix en telefonie via Skype for Business. “Microsoft heeft Skype for Business uitgefaseerd dus dat kwam ons eerlijk gezegd wel goed uit. We wilden dit hele pakket namelijk centraliseren in de Digital Workplace van Microsoft365 voor de werkplekken en Teams voor communicatie en samenwerking. De naadloze koppeling van Teams met vaste en mobiele telefonie was een no-brainer. Nu kunnen collega’s met één druk op de knop vanuit Teams bellen en gebeld worden.”
IT4Success heeft dit project uitgevoerd met oneCentral op de achtergrond. Over de rol van oneCentral in de migratie is Kampshoff uitermate tevreden. “Ik had enkele vragen aan oneCentral over belangrijke zaken als de back-up, security en stabiliteit van het platform. Op alle vragen heb ik direct heldere antwoorden gekregen. Het is voor mij belangrijk dat ik persoonlijk te woord ben gestaan en dat ik mensen in de ogen heb kunnen kijken.”
Totaaloplossing
IT4Success heeft de totaaloplossing uitgewerkt voor het hoofdkantoor van Pincvision in Doetinchem en de locatie in Amersfoort. Kampshoff koos vooral voor de oplossing met het oog op functionaliteit en beheer. “Teams Calling biedt een rijkere functionaliteit dan we gewend waren en heeft veel features, waarvan doorverbinden voor ons belangrijk is en inzicht in de beschikbaarheid van een collega. Wat betreft het beheer van de IT-omgeving gaan we er ook op vooruit. We wilden sowieso weg van Citrix en weer naar lokale notebooks die in de cloud zijn verbonden met onze Digital Workplace. Onze eigen IT-mensen geven de collega’s nu 1e en 2e lijns-support en als zij er niet uit komen, worden vragen en problemen doorgezet naar IT4Success.”
Migreren naar de cloud
Voor IT4Success was de samenwerking met oneCentral cruciaal voor het uitrollen van deze dienst. Deze Managed Services Provider is al enkele jaren partner van oneCentral. De ruim 25 medewerkers ondersteunen klanten met het implementeren, beheren en onderhouden van hun netwerken, werkplekken en applicaties. “Steeds vaker helpen we klanten die willen migreren naar de cloud”, zegt business manager Joost Spierenburg. “We willen innovatief zijn in de markt en klanten zo compleet mogelijk ondersteunen met hun IT en communicatie.”
De oplossing Voice365 Suite van oneCentral past precies in dat plaatje. Met Voice365 kunnen partners de telefonie-omgeving van klanten koppelen aan hun Microsoft365-accounts zodat medewerkers ook via Teams kunnen bellen. Features zoals opname van audio- en videogesprekken en het inrichten van een callcenter zijn ook mogelijk. “De implementatie bij Pincvision was één van onze eerste Voice365-projecten en dus hebben we hierover uitgebreid gesproken met oneCentral”, zegt Spierenburg.
Demo-omgeving
“Via oneCentral hebben we een demo-omgeving opgezet voor Pincvision. Relevante stakeholders binnen de organisatie konden er zo twee weken mee aan de slag. Alle vragen en feedback uit die demo hebben we verwerkt bij de oplevering. De medewerkers van Pincvision zijn nu via Teams onderdeel van de bestaande telefonie-omgeving, inclusief nummers en doorschakelingen. Ze bellen met de Teams-clients op een softphone of client op een laptop via de VoIP-centrale. Al met al is het project dus succesvol. En de lessons learned zijn voor ons belangrijk, want één ding is zeker; Teams Calling gaat alleen maar groter worden.”
Voice365 Launch Pack
Voor partners die een demovoor hun klanten willen opzetten, hebben we de Voice365 Launch Pack. Lees verder>>