The voice of onecentral
Bedrijven die naar Teams migreren zoeken vaak de rijke functionaliteit van hun telefooncentrale en contactcenter-oplossingen. ROGER365.io biedt organisaties nu een schaalbaar cloudplatform waar deze werelden samenkomen. Eén leverancier die alle communicatiekanalen leidt naar Teams. “Het is prettig zakendoen met oneCentral. Ze hebben veel expertise en schakelen snel”, zegt CEO Gerben Hoogwerff Kroon. “Het partnership voelt […]
Aanbieders van telecomdiensten zijn wettelijk verplicht zich te registreren bij de ACM. De toezichthouder wil met het register vaststellen welke bedrijven actief zijn op de openbare telecommarkt. Het register is in te zien op de site van de ACM en aanbieders kunnen zich daar via een formulier ook registreren. De ACM waakt over de kwaliteit van […]
De bestaande statuspage van oneCentral wordt binnenkort vervangen. De processen zijn aangescherpt en daarom is gekozen voor een andere monitoringsdienst om partners en klanten zo nog beter te kunnen informeren. Wat gaat er veranderen? De vertrouwde informatie blijft uiteraard vindbaar op de statuspagina. Er is zichtbaar of alle systemen operationeel zijn en wat de status […]
oneCentral start deze maand met de introductie van One Voice Operations Center (OVOC) van AudioCodes in het netwerk en op het voice platform. Met de OVOC-omgeving kunnen partners onder meer de geluidskwaliteit van Teams-gesprekken tot op de gebruiker analyseren zodat zij de kwaliteit en support aan klanten aanzienlijk verbeteren. Ook worden beheertaken eenvoudiger en kunnen […]
De sterke opkomst van cloudgebaseerde telefooncentrales, gaf de Belgische telecompartner Sonal een paar jaar geleden veel stof tot nadenken. Michaël De Clercq maakte daarom van de nood een deugd. Hij ontwikkelde de cloudoplossing SonalCloud, bestaande uit de hosting- en connectiviteitsoplossingen van oneCentral en de telecomsoftware van 3CX. Het Belgische telecomlandschap is toch enigszins anders dan […]
Steeds meer organisaties willen dat medewerkers kunnen bellen vanuit Teams. Ook voor Pincvision was dit de volgende logische stap in het verder ontwikkelen van de Pincvision Digital Workplace. Managed Services Provider IT4Success zorgde voor een succesvolle testomgeving, en de daadwerkelijke integratie is dit jaar uitgevoerd. CIO Edwin Kampshoff van Pincvision is tevreden met deze integratie. […]
oneCentral heeft in december de Outporting module geactiveerd voor Solution Partners. De nieuwe module is beschikbaar in de my.oneCentral partnerportal en vereenvoudigt het overstapproces als partners Nederlandse nummers voor klanten moeten verhuizen naar een andere aanbieder. Vooralsnog gaat het om Nederlandse nummers, maar op termijn gaan we hier ook buitenlandse nummers aan toevoegen. De Outporting […]
Microsoft heeft begin december de preview versie gereleased van de SIP-gateway in Teams. Het belang van die lancering is groot, denkt technical support and presales consultant Kevin Cheng van oneCentral. “Bestaande bureautelefoons kunnen nu via het SIP-protocol communiceren met Microsoft Teams”, zegt Kevin die de gateway heeft getest op Yealink-toestellen. “Bellen met Teams is nu […]
oneCentral heeft per 1 januari 2022 een kleine maar belangrijke verandering aangebracht in de CDR-exports die partners gebruiken voor hun facturering. Partners kunnen de aanpassing voor de jaarwisseling verwerken in hun systemen het oog op de facturering in 2022. Nieuw is de toevoeging van de kolom call-ID als unieke identifier in de exports. Dit voorkomt […]