6 vragen over Microsoft Direct Routing van oneCentral

By | Geen categorie | No Comments

oneCentral, provider van zakelijke communicatie-oplossingen, biedt sinds kort Microsoft Direct Routing aan zijn partners aan. Zes vragen aan Jan-Willem van der Meij, technisch manager bij oneCentral, over het hoe en waarom van deze dienst. 

Jan-Willem van der Meij, technisch manager oneCentral over Microsoft Direct Routing.

Jan-Willem van der Meij, technisch manager oneCentral

Wat is Microsoft Direct Routing?
Met Microsoft Direct Routing wordt de nieuwste UC-dienst van Microsoft, Microsoft Teams, gekoppeld aan het traditionele telefoonnetwerk. Hierdoor is het voor bedrijven mogelijk om bestaande telefoonnummers te koppelen aan de Teams-clients van de werknemers. Jan-Willem van der Meij: “Technisch gezien, is het een door oneCentral beheerde SIP-koppeling met een Audiocodes gateway functie naar de Office 365-omgeving van de klant. Microsoft Direct Routing maakt het mogelijk om lokale telefonie te koppelen aan Teams in Office 365 en zo een hybride omgeving te creëren. De Teams-client kan dan worden gebruikt om te bellen en gebeld te worden via de telecomprovider van de klant.” Het is met Direct Routing niet meer nodig om nummers of nummerblokken te migreren naar Office 365 of om bijvoorbeeld Skype CCE (Cloud Connector Edition) te implementeren. Er wordt een SIP-trunk gekoppeld aan een Session Border Controller die direct communiceert met Office 365.

Waarom biedt oneCentral deze dienst aan?
“Microsoft heeft door de jaren heen steeds aan deze dienstverlening gesleuteld. De ene keer kon je wel als provider rechtstreeks koppelen, de andere keer weer niet. De afgelopen jaren was dit in Skype for Business alleen op een heel omslachtige manier mogelijk. Met de nieuwe Microsoft Teams-omgeving is er functionaliteit toegevoegd waardoor andere innovatieve operators zoals oneCentral weer makkelijker de koppeling kunnen maken en toegevoegde waarde kunnen leveren. Nu kun je direct in Office 365 een koppeling maken met ons platform.”

Op welke wijze past Direct Routing in het portfolio van oneCentral?
“Deze dienst past volledig bij ons omdat wij onze innovatieve telefoniediensten platformonafhankelijk aanbieden aan onze partners. Wij bieden gecertificeerde oplossingen aan voor de telefonieplatformen van alle grote merken, zoals Unify, Avaya, Cisco, 3CX en nu dus ook van Microsoft. Bovendien denken wij hiermee een breder partnerkanaal aan te boren. Microsoft-diensten worden zeer regelmatig aangeboden door business partners die voice niet of nauwelijks in het portfolio hebben. Onze dienstverlening zorgt ervoor dat die Microsoft-partners ook onafhankelijk van de grote telecomproviders kunnen opereren. Denk hierbij aan KPN en Vodafone die zelf ook veel uitgebreide Microsoft-diensten aanbieden en dus een grote concurrent zijn voor Microsoft-partners. Je kunt dus als Microsoft-specialist beter met oneCentral samenwerken dan met je grootste concurrent.”

Voor welke business partners is deze dienst interessant?
“Voor alle business partners die Microsoft-dienstverlening in hun portfolio hebben; partijen die zich op werkplekbeheer richten en de complete Office-omgeving ondersteunen voor hun klanten. Het traditionele telecomkanaal levert meestal al koppelingen met Skype en Teams via de PBX. Maar deze dienst is vooral interessant voor partners die nooit met de PBX te maken gehad hebben. Zij kunnen naast de automatisering dankzij oneCentral nu veel makkelijker telefonie erbij aanbieden. Een interessante extra inkomstenbron.”

Welk probleem lost deze dienst voor een eindklant op?
Dankzij Microsoft Direct Routing kan de eindklant zijn ‘normale’ telefoonnummer behouden en toch via Teams of Skype bellen. De dienst maakt het dus mogelijk om de Microsoft Office-omgeving op de desktop te verbinden met de traditionele telefonieomgeving.

Jan-Willem van der Meij: “Deze hele ontwikkeling is gestart in de grootzakelijke markt, bestemd voor multinationals die op één platform intern kunnen communiceren. Skype for Business was al veel meer gericht op externe communicatie. Wat je nu ziet, is dat de oplossingen multiplatform worden: er zijn nu ook chat-, WhatsApp- en Social Media-koppelingen mogelijk. Het Microsoft Teams-platform an sich heeft zijn waarde voor bedrijven, en wordt door zijn veelzijdigheid ook steeds interessanter voor het MKB. Dan is het de vraag of
een bedrijf nog een aparte telefonieomgeving nodig heeft. Voor het ene bedrijf is dit logisch, voor het andere niet. Of een eindklant nu kiest voor Microsoft-only of voor een koppeling met een Avaya of Unify; oneCentral ondersteunt dat hele pakket. Wij kunnen dus ook helpen
om die beslissing te nemen en te kijken wat het meest efficiënt is. Doordat wij wereldwijd, maar ook vooral in Europa alle nummers kunnen overnemen, kunnen we voor bedrijven die internationaal werken met meerdere vestigingen in één keer die hele omgeving aanbieden en alle communicatie overal op dezelfde manier inrichten. Zo bevorder je de bereikbaarheid van de juiste personen en daarmee de tevredenheid van niet alleen de collega’s onderling maar ook hun klanten.”

Waarmee onderscheidt oneCentral zich van andere providers?
“Doordat wij een klein, flexibel bedrijf zijn, zijn wij veel beter in staat om vervelende zaken als nummerplannen in deze oplossing te integreren. Dat is voor veel bedrijven erg lastig. Wij zijn dermate ingericht dat wij heel makkelijk enkele nummers uit honderd blokken kunnen routeren, internationale nummers kunnen koppelen en eventueel premium of gratis nummers kunnen koppelen. Wat ons onderscheidt, is dat wij heel snel specifieke problemen kunnen tackelen. Omdat het migratiepad van Skype naar Teams geen big bang is, maar een geleidelijke overgang, zijn wij in staat om ook de telefonieomgeving in diezelfde stap mee te laten bewegen. Dat klinkt eenvoudig, maar zeker voor de grote providers is dat moeilijk om los te trekken. Met onze omgeving kunnen we dat prima ondersteunen.”

“Daarnaast hebben wij in ons netwerk diverse fail-overs en schakelingen. Dus, wij routeren automatisch naar een alternatief nummer op het moment dat we een gesprek niet kunnen afleveren. Dit alternatieve telefoonnummer kan de klant zelf opgeven. Werkt de hele omgeving niet, dan sturen wij e-mails met de oproepen die niet gelukt zijn. Die krijgen klanten automatisch in hun e-mail binnen. Dit is maar een van de voorbeelden hoe ver oneCentral gaat in haar oplossing om bedrijfszekerheid en bereikbaarheid te garanderen. ”

Ben je business partner of system integrator en wil je met eigen ogen zien hoe Direct Routing van oneCentral werkt? Maak dan een afspraak via oneCentral.nl.

TBM 7

Tekst: Lisette Biesenbeek
Beeld: Karen Steenwinkel

oneCentral en Com1 bieden resellers toegevoegde waarde op mobiele datadiensten

By | Geen categorie | No Comments

Nico Dammers, General Manager oneCentral

CONTENT SCREENING, APPLICATIEFILTERING EN EXTRA SECURITY NU OOK MOBIEL

oneCentral en Com1 bieden resellers toegevoegde waarde op mobiele datadiensten

oneCentral en Com1 bieden resellers dit najaar de mogelijkheid om content screening, applicatiefiltering en extra beveiliging aan te bieden bovenop de mobiele diensten die ze verkopen aan eindklanten. Die innovatie is een bundeling van de expertises van beide aanbieders. “In IT-applicaties zie je dergelijke samenwerkingen al, maar in infrastructuur en connectiviteit is dit uniek”, zegt directeur Bert van Capelle van Com1 tegen ChannelConnect.

Com1 is expert in high-end networking en netwerk- beveiliging en beheert en implementeert grootschalige kritische netwerkomgevingen voor klanten. Het Nijmeegse bedrijf is onder meer verantwoordelijk voor de transmissie van beelden en het managen en monitoren van de regie in de Formule 1. Ook verzorgt Com1 de broadcast- netwerken en internationale verbindingen voor televisiebedrijven. Het bedrijf heeft een lange relatie met oneCentral dat een communicatieplatform heeft ontwikkeld waarmee partners telefonie, slimme UC-diensten en verbindingen kunnen wederverkopen aan zakelijke klanten.

Awareness

Die samenwerking is afgelopen maanden uitgebreid toen oneCentral koos voor T-Mobile als provider van zijn mobiele telefonie- en datadiensten. General manager Nico Dammers van oneCentral en directeur Bert van Capelle van Com1 zagen direct kansen voor nieuwe diensten en sindsdien is hard gewerkt aan nieuwe beveiligde mobiele datadiensten. Deze draaien op basis van de simkaarten van oneCentral en stellen diens resellers en partners in staat het beheer en de beveiliging van mobiel dataverkeer van eindklanten aan te bieden als dienst. Dat alles in de cloud.

Met de nieuwe diensten kunnen bedrijven de regels en policies voor het gebruik van mobiele data door medewerkers gedetailleerd tot op applicatieniveau vastleggen, managen en dus beveiligen. Van Capelle heeft hoge verwachtingen van de propositie. “De awareness rond mobiele security groeit snel”, stelt hij. “Des te ‘lager’ in de infrastructuur je maatregelen bouwt, des te eenvoudiger het voor eindklanten is om te managen. Bedreigingen die überhaupt niet op het bedrijfsnetwerk of een mobiele terminal komen, hoef je namelijk ook niet te beveiligen op de apparatuur.”

‘Bedrijven selecteren welke mobiele apps medewerkers mogen gebruiken’

Com1 gaat dus haar kennis van next generation firewalls en security ook inzetten voor de dienstverlening die oneCentral aan partners aanbiedt. “We overlappen niet”, zegt Van Capelle die spreekt van een win-winsituatie. “Houd je bij je kennisdomein en breng die kennis bijeen. We doen dat in een open constructie en weten precies wat de ander doet, hoe de relaties met partners zijn en hoe de pricing in elkaar zit. Deze vorm van samenwerken zie je al op applicatiegebied maar is uniek in infrastructuur en connectiviteit.”

Niet in pakketten kijken

Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om Deep Packet Inspection (DPI) waarvoor de overheid expliciete regelgeving heeft. De eindklant geeft zelf aan welke beperkende maatregelen op diens verbindingen worden genomen. “Klanten gebruiken hiervoor het dashboard dat oneCentral beschikbaar stelt via de portal van zijn resellers”, legt Van Capelle uit. “Bedrijven kunnen dan zelf selecteren welke mobiele apps, applicaties of datadiensten hun individuele medewerkers wel en niet mogen gebruiken binnen hun mobiele data-abonnementen. Ze kunnen dat zelfs instellen op specifieke dagen of tijden. Dat is prettig want iedereen snapt dat het ongewenst is als medewerkers naar porno- en terrorismesites gaan maar wat doe je met streaming, games of sociale media. Het bedrijf bepaalt want het zijn volledig open netwerkverbindingen. Op bedrijfsnetwerken is dat al mogelijk en nu kan het dus ook voor mobiele abonnementen. Essentieel is het zeer hoge detailniveau waarmee klanten de applicaties en diensten aan en uit kunnen zetten.”

Drie categorieën

De diensten zullen worden uitgerold in drie categorieën: content screening, applicatiefiltering en extra beveiliging die resellers pragmatisch en naar wens kunnen aanbieden. Directeur Nico Dammers van oneCentral heeft de lead in de relaties met partners en voorziet veel enthousiasme. “Op zich kunnen bedrijven elders wel een Private APN afnemen zodat de mobiele toestellen onderdeel zijn van het bedrijfsnetwerk maar dat is erg kostbaar. Wij bieden dat nu in de cloud met een eenvoudig dashboard. Clouddiensten als deze zijn voor resellers aantrekkelijk om te verkopen omdat ze die op basis van pay per use kunnen afnemen en factureren. Ze kunnen eindklanten een paar euro per sim per maand rekenen of alles in een bundel stoppen. Dat mogen ze zelf bepalen”, zegt Dammers. “En het scheelt partners ontzettend veel beheerlasten. Voorheen zouden we dit on premise voor hun klanten doen maar nu kunnen ze het gehele beheer van alle simkaarten van alle klanten zelf regelen. Elke reseller zou deze mogelijkheid moeten willen hebben.”

Netflix uitzetten

Voor oneCentral bevestigen dit type toegevoegde-waardediensten volgens Dammers de plaats die het bedrijf wil innemen in de markt. De tijd is nu rijp voor mobiele security als deze omdat het gebruik van smartphones zo snel groeit en omdat hun impact op de organisatie volgens hem groot is. “De acceptatie van een dienst als deze zou twee jaar geleden veel minder zijn. Maar mobiliteit begint onbeheersbaar te worden”, zegt Dammers. “We waren al slim met telefonieschakelingen, nu worden we ook slim met mobiele data. We helpen resellers die bedrijven die echt toegevoegde waarde willen bieden. Een groot deel van de markt concurreert nog steeds op aantallen en prijs maar wij denken dat resellers moeten inzetten op hoe ze bedrijven ondersteunen in hun bedrijfsprocessen. Als je een ondernemer vraagt: hoeveel wil je betalen voor het ‘Youtuben’ of ‘Netflixen’ door je medewerker, dan is het antwoord nul euro. Nu kunnen ze dat gewoon uitzetten. Deze diensten zijn niet alleen bandbreedtevreters, ze hakken in op de productiviteit. Mobiel wordt een steeds groter onderdeel van de werkplek en dus is dit relevant. Ondernemers vragen om meer grip op mobiliteit en sociale media in hun bedrijf. Daarom worden ondernemers hier enthousiast van.”

René Frederick
ChannelConnect 

Lancering oneCentral Air MX

By | Innovatie | No Comments

De 5 grote voordelen van VAMO van oneCentral

Nu de moderne werknemer niet meer altijd op kantoor zit, maar ook vanuit huis en onderweg werkt, volstaan de standaard interne telefonienetwerken niet meer. Bedrijven zijn op zoek naar een communicatieoplossing waarmee iedereen, van baliemedewerker tot thuiswerker, snel met de juiste persoon in contact komt. Air MX van oneCentral maakt van deze wens realiteit. De dienst is volledig voorbereid op een overtuigende combinatie van gebruiksgemak, flexibiliteit en zichtbaarheid.

oneCentral heeft met Air MX een unieke Vast-Mobiel-integratie ontwikkeld. Hierbij wordt de mobiele telefoon gekoppeld als een directe vaste extensie op de telefooncentrale. Lees hier de 5 grote voordelen van VAMO van oneCentral.

Zakelijk mobiel abonnement van oneCentral

Voordeel #1
Geen installatie 

Air MX is een oplossing die vanuit het telefonienetwerk is opgebouwd. Het voordeel is dat er naast de simkaart niks geïnstalleerd hoeft te worden, het verder niet uitmaakt wat voor type toestel gebruikt wordt en welke softwareversie op de telefoon staat. Deze VAMO-dienst werkt op alle mobiele telefoons. De intelligentie wordt verzorgd door de combinatie van het oneCentral-platform en de PBX. De werking van het toestel blijft ook onveranderd en omdat de gesprekken via het GSM-netwerk lopen, is kwaliteit gewaarborgd.

Voordeel #2
Beveiliging en filtering

Air MX biedt extra mogelijkheden op de toegang tot internet op het mobiele toestel. Standaard kunnen advertenties gefilterd worden, wat de snelheid en veiligheid ten goede komt. Deze dienst is verder uit te breiden. Zo is een additionele beveiliging tegen virussen
en malware mogelijk, maar kunnen ook extra filters geactiveerd worden waarmee bijvoorbeeld streaming diensten binnen of buiten werktijden beheerd worden.

Voordeel #3
Eigen PBX

oneCentral Air MX ondersteunt de koppeling met meerdere PBX-oplossingen en breidt deze nog verder uit. De dienst is hiermee onafhankelijk en biedt ondersteuning voor gerenommeerde merken. Wereldwijd is oneCentral als een van de eerste met deze oplossing door Unify gecertificeerd. De mobiele telefoon is dankzij deze oneCentral-oplossing onderdeel van de telefooncentrale. De functionaliteiten van de PBX, waaronder het kunnen bellen en doorverbinden naar interne telefoonnummers, worden ondersteund.

Voordeel #4
Constante doorontwikkeling

Mede omdat de dienst geheel vanuit het netwerk draait, is oneCentral in staat om nieuwe mogelijkheden toe te voegen die voor alle gebruikers beschikbaar zijn. Mogelijkheden die spoedig beschikbaar komen zijn onder andere; out-of-office schakeling, gescheiden rapportage zakelijk- en privé gebruik en internationale mobiele nummers op één simkaart.

Voordeel #5
Flexibel contract

oneCentral Air MX kent flexibele contractvoorwaarden vanaf minimaal één maand. De klant heeft de vrijheid om de dienst elke maand op te zeggen.

 

oneCentral Air MX vs. Traditioneel VaMo

 

oneCentral Air MX

Traditioneel VaMo

Op basis van de simkaart.

Op basis van app op telefoon.

Werkt op alle telefoons.

Werkt optimaal op smartphones.

Onafhankelijke PBX-koppeling.

Gelimiteerd tot platform van provider.

Directe PBX-integratie en -functionaliteit.

PBX-integratie en -functionaliteit via app.

Gesprekken lopen via GSM.

Gesprekken lopen via Data.

Beheerd mobiel internet.

Onbeheerd mobiel internet.

Flexibele looptijd contract: minimaal 1 maand.

Looptijd minimaal 12 maanden.

Wil je meer informatie? Bel oneCentral op 088- 111 8 111 of mail je vraag naar sales@onecentral.nl

Sef Heldens
TBM 6 2018

 

oneCentral en Cloud Avenue helpen gezamenlijk bedrijven naar communicatie in de cloud

By | Geen categorie | No Comments

Haarlem, juni 2018

oneCentral en Cloud Avenue helpen gezamenlijk bedrijven naar communicatie in de cloud
oneCentral gaat samenwerken met Cloud Avenue om de communicatie van klanten en opdrachtgevers in Nederland en België verder te verbeteren. Doelen zijn het zo efficiënt mogelijk inrichten van de communicatiebehoefte van bedrijven, het realiseren van kostenbesparingen op verkeerskosten van klanten en de migratie van ISDN naar SIP voor bedrijven te versnellen. Geavanceerde IP-PBX-systemen van leveranciers zoals Avaya staan aan de basis van de samenwerking.

oneCentral en Cloud Avenue zullen binnen de samenwerking ieder hun specialismes aan zakelijke klanten aanbieden. Cloud Avenue zal als system integrator het aanspreekpunt voor de klant zijn. Voor eindgebruikers ontstaat zo een compleet end-to-end aanbod van infrastructuurdiensten tot kantoor- en desktopoplossingen. Klanten profiteren van advisering over innovatieve communicatiemogelijkheden tot de implementatie van hoogwaardige technische oplossingen.

Communicatie in de cloud
De samenwerking is sterk gericht op communicatie met technologie in de cloud. In de ogen van directeur Nico Dammers van oneCentral is het immers niet meer de vraag óf bedrijven zullen migreren naar de cloud maar wanneer. “Vanuit oneCentral ontwikkelen we al jaren krachtige maatwerk cloud concepten met zeer hoge beschikbaarheid en tegen concurrerende tarieven. De samenwerking met Cloud Avenue past dus heel goed in onze strategie”, aldus Dammers. “Daarnaast is het een signaal dat ons concept ook aanslaat op de Belgische markt.”

Oplossingen Avaya
Als specialist in Unified Communications (UC) helpt Cloud Avenue eveneens bedrijven bij hun migratie naar de cloud. Het Nederlandse bedrijf biedt onder andere Voice over IP (VoIP), chat en mobiele integratie, call center-oplossingen en integratie met collaboratietools op basis van communicatiediensten van de big five, namelijk Microsoft, HP, Cisco, Avaya en Mitel. “Bij de keuze van oneCentral als provider zijn de internationale mogelijkheden voor Cloud Avenue doorslaggevend”, zegt managing partner Wiecher Akkerman van Cloud Avenue. “De activiteiten van Cloud Avenue zijn onderdeel van de Uptime groep en beperken zich namelijk niet alleen tot Nederland.”

De oplossingen van Avaya staan centraal in de samenwerking met oneCentral. Beide bedrijven beschikken over gespecialiseerde kennis van Avaya om de overgang van traditionele communicatie naar de cloud in goede banen te leiden voor bedrijven.

OLogo oneCentralver oneCentral B.V.
oneCentral B.V. uit Haarlem biedt communicatiediensten om bedrijven en resellers te helpen met optimale bereikbaarheid. De diensten worden aangeboden als modulair maatwerk op het zelf ontwikkelde communicatieplatform. Ook werkt oneCentral met technologie van vooraanstaande leveranciers zoals Avaya, Unify, Cisco en Microsoft.


Logo CloudAvenueOver Cloud Avenue B.V.
Cloud Avenue maakt deel uit van de Cronos groep, actief in Nederland en België en is gespecialiseerd in Unified Communications (UC) op basis van Voice over IP (VoIP), chat en mobiele integratie, call center-oplossingen en integratie collaboratietools van onder andere Avaya, Mitel, Unify, Microsoft en Cisco.

ChannelConnect

Zo helpt oneCentral resellers eenvoudig naar de Cloud

By | Actueel | No Comments

Als het aan oneCentral ligt, staat niets resellers meer in de weg om de overstap naar de Cloud te maken. Nico Dammers, general manager van het Haarlemse bedrijf, ziet dat wat een aantal jaar geleden onbespreekbaar was, inmiddels gemeengoed is geworden. “Het is niet de vraag of, maar wanneer wordt overgegaan naar de Cloud. Qua betrouwbaarheid, schaalbaarheid en integratie met andere diensten is dit gewoon de norm. Bovendien maakt de Cloud het veel gemakkelijker om vaste en mobiele telefonie te integreren en onderdeel te laten uitmaken van het hele bedrijfstelefonienetwerk.”

OneCentral heeft ruim 20 jaar ervaring met het leveren van zakelijke communicatieoplossingen voor resellers. De laatste jaren is de focus van fysieke infrastructuren verschoven naar virtualisatie in de Cloud. De transitie wordt door veel bedrijven op de lange baan geschoven. Ze beschouwen de overstap van on-premise naar Cloud als een ogenschijnlijk lastig proces, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn, zegt Dammers. “Met de juiste partner, gedegen kennis en tools is het virtualiseren van de bedrijfscommunicatie eenvoudiger dan ooit. Wij helpen partners en resellers bij het maken van de overstap met overzichtelijke all-in appliances van onder andere Unify en Avaya te bieden. Door de overgang zo simpel mogelijk te maken, is een Cloud-oplossing voor iedereen bereikbaar en betaalbaar.”

Nico Dammers en Rink Dobbenga

Ontzorgen
De provider werkt onder meer samen met ICT- en telecomspeciaalpartners, met wie zij diensten levert aan MKB(plus) klanten zoals Boels en Action. “We opereren in binnen- en buitenland en 100 procent indirect”, vertelt Rink Dobbenga, salesmanager bij oneCentral. “We vinden het belangrijk om de rol van het partnerkanaal te respecteren. Daarom richten we ons specifiek op het ontzorgen van de partner, zodat die zich kan focussen op het leveren van passende communicatie-oplossingen voor eindgebruikers.”

Een van de manieren waarop oneCentral de partner ontzorgt, is door het bieden van all-in appliances van onder andere Unify en Avaya. In dit pakket zijn alle eenmalige en maandelijkse kosten zoals nummerporteringen, SIP trunk en voice channels teruggebracht tot een vast bedrag per gebruiker per maand. Het is daarbij ook mogelijk het belverkeer voor een vast bedrag in te kopen. Dobbenga: “Alles wat je nodig hebt voor een soepele transitie in één. De nieuwe omgeving wordt volledig opgebouwd en kun je gedurende dertig dagen testen voordat de on-premise situatie wordt ontmanteld. Dat geeft de rust en zekerheid die eindgebruikers wensen.”

OneCentral ondersteunt partners waar specifieke technische kennis over virtualisatie ontbreekt. “Dankzij onze expertise hoeft een partner geen kennis te hebben over bijvoorbeeld het inregelen van een basisinstallatie op VMware. Wij verzorgen de virtuele serveromgeving waarop de software wordt geïnstalleerd. Partners loggen vervolgens in om gebruikers en alle door hen gewenste features voor hun klanten te configureren.”

“We richten onze processen en dienstverlening zo in dat ze hun werkprocessen niet hoeven aan te passen. Een partner hoeft alleen aan te geven welk product hij gebruikt en wie de gebruikers zijn. Vervolgens zoeken wij daar de juiste module bij. Uiteindelijk is de overstap naar de Cloud slechts een kwestie van één druk op de knop.”

Onderscheidend vermogen
De Cloud is het vertrekpunt voor alle ontwikkelingen die de komende jaren gaan spelen, en daar wil je als reseller natuurlijk optimaal van profiteren, vervolgt Dammers. “Naast de migratie bieden we diverse diensten om de Cloud-omgeving te verrijken. Denk bijvoorbeeld aan vast-mobielintegratie en de beveiliging van mobiele devices. Dat laatste is essentieel om AVG-compliant te worden én te blijven. Onze oneCentral-simkaart heeft ingebakken APN-instellingen waarmee het internetverkeer via de eigen firewall van het bedrijfsnetwerk kan worden gecontroleerd. Die instellingen zijn niet door een eindgebruiker aan te passen. Ook is er geen aparte smartphone-app nodig, wat bij andere aanbieders vaak het geval is.”

Het platform van oneCentral onderscheidt zich door de modulaire opbouw. “Dat betekent dat partners hun eigen maatwerkoplossing bouwen door componenten te kiezen. In samenspraak kijken we naar de beste propositie voor de eindgebruiker. Ook onderzoeken we nieuwe mogelijkheden, zoals het koppelen van CRM aan de telefonie-omgeving en de mogelijkheid om – ook voor mobiel – automatische call recording en transcriptie te faciliteren.”

Het verschil maken in het partnerkanaal is één van de ambities van oneCentral. Het bedrijf zoekt enerzijds de samenwerking met nieuwe ondernemers die als partner in de telecom- branche actief zijn of willen zijn. “Anderzijds volgen we de ontwikkelingen met betrekking tot vaste en mobiele telefonie op de voet. Ons platform is nu al volledig geïntegreerd met onder meer Skype voor Business, maar daar zal het niet bij blijven. Wij horen graag wat partners en eindgebruikers nodig hebben en springen daar vervolgens, waar mogelijk, op in.”


Verdienmodel

Voor partners is het interessant dat zich naast het traditionele verdienmodel een nieuwe inkomstenbron aandient, ziet Dammers. “Dan heb ik het over de marge op de telefonie-oplossingen en het telefoongebruik.” Bij veel eindgebruikers is er volgens hem nog aanzienlijk te besparen op de maandelijkse verkeerskosten. “De verdiensten op het gebied van licenties en beheer lopen al jaren terug, terwijl de servicevraag onveranderd blijft. Er liggen genoeg kansen om dit onafhankelijk en zelfstandig te verkennen, zonder verstrikt te raken in de tentakels van een grote provider. Wie telefonie en UC aan zijn portfolio wilt toevoegen, kan dat in de Cloud via ons platform inrichten.”

TBM 4 2018

‘IT-partners kunnen onze diensten bundelen tot oplossingen’

By | Actueel | No Comments
www.marcomekenkamp.nl

Nico Dammers, general manager oneCentral

Nico Dammers mag dan nieuw zijn bij oneCentral, hij neemt een berg ervaring mee vanuit grote telecomaanbieders. De nieuwe general manager spreekt helder over de samenwerking die hij namens oneCentral met de markt wil uitbouwen. “Ons platform staat als een huis, dus ligt de focus op verbreding van de relaties met partners. In het kanaal zijn we allemaal afhankelijk van elkaar en zullen we samen moeten bewegen.”

Nico Dammers is pas sinds begin dit jaar aan boord als general manager van oneCentral maar is een kritisch beschouwer van de ontwikkelingen in de telecomsector. Hij werkte de afgelopen twintig jaar bij onder andere Enertel, T-Mobile en Interoute en weet waar hij over spreekt. Dammers gaat een deel van de taken van CEO en oprichter Marius Savelbergh overnemen. Savelbergh gaat zich concentreren op de verdere technische ontwikkeling van het platform en de strategische uitbouw in het buitenland.


‘Onze diensten zijn specifiek voor bedrijven met meer wensen dan een standaardoplossing’
oneCentral heeft een communicatieplatform ontwikkeld waarmee partners telefonie- en cloud UC-diensten – waaronder Avaya en Unify – kunnen wederverkopen aan zakelijke klanten. Ook kunnen ze er eigen diensten aan toevoegen. Dammers stapt in een warm bad want ‘alle processen zijn geautomatiseerd’, zegt hij. “De meeste partners kennen ons van onze telefonie- en VoIP-diensten. Nu gaan we inzetten op innovatieve aanvullende diensten zoals call recording, business intelligence en zelfs kunstmatige intelligentie. Zo kunnen onze partners hun klanten meer inzicht geven in hun communicatie, en dat heeft waarde”, legt Dammers uit. “Eigenlijk wil je als organisatie toch weten met welke klant je hebt gecommuniceerd en hoe effectief was dat. Daar kunnen we een rol in te spelen door eenvoudig communicatiediensten te integreren met bedrijfsomgevingen of CRM-pakketten. Een groot deel van onze partners opereert al vanuit de IT-sector en reageert daarom zeer positief op deze ontwikkeling. Ze begrijpen de toegevoegde waarde van dit soort diensten. Dat is belangrijk want dat is de toekomst van telecom.”

Waarde toevoegen
oneCentral ontwikkelt zijn diensten vrijwel altijd samen met leveranciers. Dat kunnen ook operators zijn. “Wat een ander beter kan, doen we liever samen”, zegt Dammers. “Er zijn veel ecosystemen en daarin moet je goed kunnen opereren om toegevoegde waarde te creëren voor resellers.” Een voorbeeld hiervan is de eigen APN AIR die oneCentral heeft gerealiseerd op het mobiele netwerk van T-Mobile. Met deze datakoppeling is het mogelijk om dataverkeer van het netwerk van deze operator te routeren naar de firewall of gateway van klanten van partners. Daardoor hebben resellers geen omkijken naar de individuele toestelinstellingen en het beheer daarvan. Het dataverkeer wordt via oneCentral in een beveiligde IPsec- tunnel gekoppeld aan de infrastructuur van partners en biedt interessante end-to-end securitytoepassingen.

Het systeem is erg gebruiksvriendelijk en draait op alle handsets. Niet alleen verloopt de security nu via één enkel punt maar ook is het mogelijk om het dataverkeer te monitoren en beheren. Zware en dure niet-bedrijfsapplicaties zoals Netflix en live tv-applicaties kunnen worden gefilterd. Bedrijven kunnen zo beter afspraken maken met hun medewerkers over het gebruik van mobiele data op zakelijke telefoons. Het biedt ook voordelen in de facturering van resellers. Mobiele data is cruciaal voor ondernemingen; het is immers een integraal onderdeel van de werkplek en dat maakt security en controle over deze data van groot belang.”

Verbreden partnerkanaal
Dit jaar gaat Dammers ook inzetten op het verbreden van de relaties met bestaande partners en het vinden van nieuwe partners. Hij zoekt nadrukkelijk naar partijen die het niveau overstijgen van resellers voor wie marge de hoofdfocus is. Partners die componenten of diensten inkopen en deze verpakken tot eigen oplossingen voor eindgebruikers en daarbij kwaliteit en uitstekende service verwachten, zijn meer dan welkom bij oneCentral. “Onze diensten zijn specifiek voor bedrijven met meer wensen dan een standaardoplossing. We bieden cloudtelefonie en kunnen daar mobiele extensies, hosting, back-up of andere complexe zaken op maken. Daarvoor werken we liefst met partners die echt naar oplossingen kijken”, zegt Dammers.

“De verbreding die we voor ogen hebben is het aantrekken van en samenwerken met automatiseerders en ICT-bedrijven. We bieden hen een upsell van telefonie en kunnen zelfs een specifiek platform voor hen ontwikkelen. Ook is het interessant om hen te koppelen aan een bestaande partner zodat ze gezamenlijk nieuwe klanten kunnen bedienen met oneCentral als het cement ertussen. Je ziet bij grote (internationale) operators namelijk nog vaak dat IT- en telecomafdelingen intern gesplitst zijn, niet met elkaar praten of in verschillende landen zitten. Je kunt dan beter als specialisten optreden en aparte contracten afsluiten. Dat faciliteren wij.”

‘Mobiele data is een integraal onderdeel van de werkplek’

Mobile only
Dan is er nog het mobiele component van oneCentral waarvan Dammers weet dat dat ontzettend belangrijk is voor bedrijven. Mensen willen immers overal beschikbaar en bereikbaar zijn. De simkaarten van oneCentral zijn gekoppeld aan de bedrijfsnetwerken van klanten van partners. Zo hoeven bedrijven weinig tot niets te doen om die te activeren. “Mobiel is steeds meer aan IT gerelateerd want het draait om data”, zegt Dammers. “We ontwikkelen continu features voor partners en IT-dienstverleners die er brood in zien om die te vermarkten. Zo maken we slimme integraties met IT, CRM en bedrijfsapplicaties en geven we mobiel meer waarde. Kleinere flexibele bedrijven hebben daar behoefte aan. We ontwikkelen momenteel een shared hostingplatform inclusief diensten als databundels, doorschakelen, huntgroepen en integratie met bedrijfsapplicaties. Partners kunnen hiermee innovatieve mobiele diensten aanbieden in een gebruiksvriendelijke en veilige omgeving. Dit gaan we vanaf de tweede helft van dit jaar aanbieden in een mobile-firstconcept voor het mkb en de zzp-markt. Het zijn weliswaar ‘kleine klanten’ maar het gaat om heel grote aantallen en er is veel behoefte aan. Dat wordt een belangrijke poot van onze dienstverlening.”

VOIP EN UC&C DOSSIER 2018

Tekst: René Frederick

Wil jij jouw klanten een kant-en-klare Cloudoplossing kunnen bieden?

By | Innovatie | No Comments

Telefonie en de cloud
Nog nooit eerder was die combinatie zo logisch

Als het aan oneCentral ligt, bellen alle bedrijven binnenkort via de cloud. Maar waarom zou je de overstap maken? oneCentral zet de sterkste argumenten op een rij.

Cloud wordt de standaard
De laatste jaren wint de cloud in allerlei sectoren aan terrein. Ook in de telefonie moet de fysieke infrastructuur steeds vaker plaatsmaken voor virtualisatie in de cloud. Nico Dammers, algemeen directeur van oneCentral, vindt die onstuitbare opmars niet meer dan logisch. “Het is niet de vraag of, maar wanneer wordt overgestapt op een cloudomgeving. Qua betrouwbaarheid, schaalbaarheid en integratie met andere diensten wordt de cloud gewoon de norm.”

oneCentral maakt het eenvoudig
Er zijn meer dan genoeg bedrijven die wel oren hebben naar virtualisatie van de bedrijfscommunicatie, maar daarbij zo veel praktische bezwaren zien dat ze de overstap telkens weer voor zich uit schuiven. oneCentral zet in op ontzorgen als strategie om de cloud voor alle bedrijven haalbaar en betaalbaar te maken.

Hoe doen we dat? Onder andere door all-in appliances te bieden van bijvoorbeeld Unify en Avaya, verpakt in een flexibel pakket waarin alle eenmalige en maandelijkse kosten, zoals nummerporteringen, SIP trunk en voice channels, zijn teruggebracht tot een aantrekkelijk, vast bedrag per gebruiker per maand. Het is daarbij ook mogelijk het belverkeer tegen aantrekkelijke tarieven in te kopen. Alles draait om flexibiliteit en gemak voor de partner.

Soepele transitie met oneCentral
Niemand zit anno 2018 nog te wachten op dichtgeschroefde totaalpakketten. Daarom hanteert oneCentral een volledig modulaire en bijzonder gebruiksvriendelijke werkwijze. “De partner hoeft alleen aan te geven welk product hij gebruikt en hoeveel gebruikers er gewenst zijn. Vervolgens zoeken wij daar de juiste module bij. Zo wordt de overstap letterlijk een kwestie van één druk op de knop,” aldus Rink Dobbenga, salesmanager bij oneCentral.

We vragen partners daarbij niet in één keer in het diepe te springen. Dobbenga: “Met onze aanpak krijg je juist alles wat je nodig hebt voor een soepele, moeiteloze transitie. Eerst maken we de nieuwe omgeving volledig gebruiksklaar en vervolgens kan de partner dertig dagen testen. Pas daarna ontmantelen we het on-premisesysteem. Dat geeft de rust en zekerheid die eindgebruikers nodig hebben. Daarbij blijft de partner leidend gedurende het hele proces.”

Klaar voor de cloud, klaar voor de toekomst
Een van de grootste voordelen van de cloud is misschien wel toekomstbestendigheid. De nieuwste ontwikkelingen hebben tegenwoordig allerlei raakvlakken met cloudomgevingen – en als reseller wil je natuurlijk niet achterblijven. oneCentral biedt daarom niet alleen cloudondersteuning, maar ook een uitgebreid dienstenpakket waarmee de cloudomgeving nóg effectiever wordt. Denk daarbij aan vast-mobielintegratie of de beveiliging van mobiele apparaten. Dat laatste is essentieel om AVG-compliant te worden én te blijven.
oneCentral treedt niet op als afstandelijke aanbieder met een onbuigzaam portfolio, maar denkt juist zo veel mogelijk met de partner mee om op nieuwe, innovatieve oplossingen te komen. “Denk daarbij aan het koppelen van CRM of de integratie van Microsoft Office-365 aan de telefonie-omgeving en de mogelijkheid om – ook voor mobiel – automatische opnames en transcripties te laten maken,” aldus Nico Dammers. Het resultaat is een hypermoderne cloudomgeving die perfect aansluit op de behoeften van de klant.

Met een cloudomgeving bij oneCentral kunnen partners niet alleen rekenen op flexibiliteit, toekomstbestendigheid en betrouwbaarheid, maar kunnen ze ook een nieuwe inkomstenstroom aanboren via marge op telefonie-oplossingen en het verbruik. Daarmee kent de cloud een financieel voordeel waaraan een fysieke infrastructuur gewoonweg niet kan tippen.

Bijkomend voordeel
De verdiensten op het gebied van licenties en beheer lopen al jaren terug, terwijl de servicevraag onveranderd blijft. Er liggen genoeg kansen om onafhankelijk en zelfstandig nieuwe mogelijkheden te verkennen, zonder verstrikt te raken in het web van een grote provider. Wie telefonie en UC aan zijn portfolio wil toevoegen, kan dat in de cloud via het oneCentral-platform inrichten.

Daarom oneCentral
Een cloudomgeving bij oneCentral is de ideale keuze voor bedrijven die de nieuwste technologie optimaal willen benutten, de winst willen verhogen en niet willen vastzitten aan onwrikbare voorwaarden.

Bellen jouw klanten binnenkort ook via de cloud?
Lijkt het je een interessante propositie en wil je meer informatie zoals productbeschrijvingen en tarieven, klik dan op het oneCentral logo rechtsonder in het scherm of bel 088-111 8 111.

Unify, SDC en oneCentral brengen OpenScape Business naar de Cloud

By | Actueel | No Comments

Unify, SDC en oneCentral brengen OpenScape Business naar de Cloud

De communicatie-oplossing van Unify voor partners verpakken in een Cloud-propositie, met een naadloze integratie van mobiel én Skype for Business. Tijdens het Cloud Collaboration & Mobility Event toonden SDC, Unify en oneCentral deze unieke oplossing aan het partnerkanaal.

Tijdens het Cloud Collaboration & Mobility Event werd door UnifyoneCentral en SDC een combinatie van diensten gepresenteerd die de partner in staat stellen om zich op een betaalbare manier te kunnen onderscheiden van de generieke Cloud Communicatie-diensten. Het event werd gehouden op het kantoor van Atos in Amstelveen, het moederbedrijf van Unify. In zijn openingswoord gaf Caspar Hendriks van Unify aan dat er nog grote kansen liggen voor partners om de Unify-oplossing als Cloud-dienst aan te bieden. OneCentral is de partner die zorgt voor het virtualiseren.

Centraal op het partner-event stond de Cloud First-gedachte waarbij de partner een gehoste all-in-one Unify-appliance tot zijn beschikking krijgt voor één vast maandbedrag. Nummerportering en maandelijkse kosten zijn daarbij inbegrepen. “Zo helpen wij Unify-partners de Cloud”, sprak Rink Dobbenga op het event. Om resellers extra te motiveren deze stap naar de Cloud te zetten, hebben SDC, Unify en oneCentral tot 1 juli een speciale aanbieding gemaakt waarbij bestaande licenties overgezet worden naar en hardware meegenomen kan worden naar de Cloud-oplossing.

Integratie Skype for Business
Tijdens het event is tevens een Skype for Business-koppeling gepresenteerd die het maximale uit Unify haalt. Unify claimt in de markt de beste integratie met Skype for Business te hebben waarbij de Skype-client naadloos samenwerkt met het OpenScape Business-platform. OneCentral maakt dit als operator mogelijk in zowel een hybride-variant van Office 365 met een on premise Unify OpenScape Business, als in een Full Cloud-variant waarbij Office 365 en Unify als Cloud-dienst geïntegreerd zijn.

In een levendige discussie met de aanwezige partners werd gedebatteerd of je als telecom-partner Microsoft nu wel of niet moet omarmen. Nico Dammers van oneCentral: “Sommige Unify-partners zien Skype for Business als een bedreiging. Wij proberen deze partners over de streep te trekken om ‘the best of both worlds’ te pakken: het UC-stuk van Skype samen met de telefonie-, bedienpost- en Contactcenter-functionaliteit van Unify. Daardoor is zelfs de Presence van de Skype-gebruiker zichtbaar in OpenScape Business.” Door het samenvoegen van de oplossingen van Microsoft en Unify creëert oneCentral een communicatietotaaloplossing voor de Skype-gebruiker, mede ook dankzij de samenwerking met The Voice of 0365.

Mobiele propositie
De derde belangrijke boodschap van het Cloud Collaboration & Mobility Event is de passende oplossing die Unify en oneCentral nu hebben als antwoord op de groeiende vraag naar geïntegreerde, mobiele oplossingen en BYOD-vraagstukken. De bedrijven toonden hiervoor de Mobiele interworking die van een mobiel device een volledige extensie maakt van een Unify OpenScape-systeem, compleet met alle functionaliteit.

Wil je meer informatie over deze unieke oplossing? Klik dan op het logo rechtsonder in het scherm of neem contact op met Rink Dobbenga op 088-1118111.

oneCentral selects Cloud Voicemail of Comsys

By | Actueel | No Comments

oneCentral selects Cloud Voicemail of Comsys

Haarlem, The Netherlands, April 2018 – Comsys, is proud to announce that oneCentral has chosen the Comsys Cloud based Voicemail solution. The Cloud based Voicemail solution will be used for the fixed and mobile proposition of oneCentral.

 

oneCentral is a well known provider of Telecom and Cloud services. oneCentral strives to fully support System integrators and Value Added Resellers with a complete package of communication services. In collaboration with their partners oneCentral creates communication solutions which will perfectly match the customers needs. By combining their profound knowledge and technical skills, they are able to offer custom-made solutions for a solid communication. While tending to the specific needs of the end user, they maintain a high level of service and support throughout the process. Always eager to develop and expand the current portfolio, adding a Telecom grade Voicemail solution to its portfolio is a logical step for oneCentral.

 

Nico Dammers, General Manager oneCentral, “We are pleased to add the Comsys Cloud based Voicemail solution to our portfolio. It’s great that Comsys fits our needs and at the same time matches our way of doing business: flexible and clear with a high/distinct level of quality and service. Just like oneCentral.”

One of the advantages of using a Cloud based solution, besides low investment costs, is it’s scalability. The Cloud solution can be expanded easily if the amount of users increases and even downsized if needed. The Comsys Cloud Voicemail solution is equipped with the same features, options and configurable settings. All of the Comsys solutions are designed to be flexible, easy to integrate and scalable.

About oneCentral B.V.:
oneCentral is an innovative enabler that streamlines and optimizes business communication via flexible custom solutions. To increase productivity and reduce expenses oneCentral developed its own platform that is innovative, secure and reliable by complying to industry standards and actively pursuing certifications. For more information about oneCentral visit www.onecentral.nl or call +31 (0)88 111 8 111.

About Comsys:
Comsys is a specialist in interactive telephony services such as Contact Center, IVR, Voicemail, Missed Call Alert and other voice related solutions. Comsys provides these telecommunication products globally to mobile and fixed line telephone operators, MVNO’s, MVNE’s and other companies. Comsys has more than 30 years of experience in developing and Cloud based interactive services. Comsys develops these solutions for Voice, Web and Mobile. For more information about Comsys visit: https://www.comsys.net/

oneCentral: Samen met Partners oplossingen bedenken

By | Actueel | No Comments

oneCentral: Samen met Partners oplossingen bedenken

De markt voor vast-mobielintegratie groeit hard. Goed nieuws voor oneCentral dat een eigen platform heeft voor dit soort oplossingen. De nieuwste versie combineert meer functionaliteit met gebruiksgemak, waardoor partners makkelijker oplossingen kunnen ontwikkelen.

Het integreren van vaste en mobiele telefonie is niet nieuw, maar de markt groeit op dit moment wel hard. Daar zijn meerdere redenen voor. De technologie ontwikkelt snel, maar ook het besluit van KPN om te stoppen met ISDN speelt een rol. General Manager Nico Dammers van oneCentral: “Voor veel bedrijven is dat aanleiding om hun telefonie naar de cloud te verhuizen. Vijf jaar geleden was dat nog onbespreekbaar, maar nu is het gemeengoed geworden. Dat maakt integratie en het bouwen van oplossingen voor vast-mobielintegratie makkelijker.”

Groeimarkt

Nico Dammers

Dammers is sinds begin dit jaar verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding bij oneCentral. Tot nu toe was die rol weggelegd voor oprichter Marius Savelbergh. De wijziging is mede te danken aan de groei die het bedrijf doormaakt. “Het is een mijlpaal, want Marius kan zich nu meer richten op het doorontwikkelen van het platform. Hij hoeft zich minder met de dagelijkse beslommeringen bezig te houden. We zitten nu op een totaal van tien medewerkers en verwachten dat de groei komende periode verder doorzet.”

Onlangs introduceerde oneCentral een aantal verbeteringen op het bestaande vast-mobielaanbod. “We zijn met een nieuwe generatie van ons platform gekomen waarbij het gebruiksgemak en functionaliteit verder is verbeterd. We leveren nu een oplossing waarbij vast-mobielintegratie volledig onderdeel wordt van het hele bedrijfstelefonienetwerk. Een mobiele gebruiker wordt een extensie, net zoals een vaste aansluiting dat is. De gebruiker of het bedrijf bepaalt hoe dat in de praktijk werkt. Veel bedrijven willen bijvoorbeeld dat iedereen met hetzelfde vaste nummer naar buiten belt. Dat kunnen we inregelen.”

Niveau hoger
Tot voor kort werkten veel vast-mobieloplossingen met apps op de smartphone. De gebruiker kon daarmee vooraf kiezen of hij met een vast of mobiel nummer wilde bellen. “Dat was vrij omslachtig,” zegt Dammers. “Die keuze wordt nu een niveau hoger geplaatst, namelijk in het netwerk. Daardoor kunnen we ook meer intelligentie toevoegen, bijvoorbeeld door te leren welke gesprekken privé of zakelijk zijn. Bij een privégesprek krijgt de beller het 06-nummer te zien en kan daarop terugbellen. Een zakelijke klant ziet alleen het nummer van het bedrijf.”

Het systeem moet intelligent genoeg zijn om te begrijpen dat als je iemand ‘s avonds belt het waarschijnlijk een privégesprek is. Als je hetzelfde nummer een volgende keer overdag belt, kan daar ook het 06-nummer voor gebruikt worden. Dit stelt ons ook in staat om in kaart te brengen hoe vaak medewerkers privé bellen. Handig voor bedrijven die daar afspraken over gemaakt hebben.”

Meer partners
Klanten van oneCentral zijn over het algemeen mkb’ers. “Bedrijven met 30 tot 500 werknemers,” zegt Dammers. Bij deze bedrijven ontbreekt vaak een grondige kennis over telecom. “Daar is een grote rol weggelegd voor onze partners. De markt is zo versnipperd dat het voor ondernemers niet meer is bij te houden. Het kanaal heeft daarom een belangrijke rol om partner te zijn voor klanten. Wij willen als oneCentral een extensie zijn op het partnerkanaal. Wij willen de geoutsourcete telecomafdeling zijn zodat partners niet zelf mensen hoeven aan te nemen voor zaken als nummerportering.”

OneCentral maakt bewust de keuze om via partners te werken. “Dat zijn nu zo’n dertig actieve partners en dat aantal kan groeien met zo’n tien tot twintig. We zoeken met name partners die – samen met ons – oplossingen willen bouwen voor klanten. We zijn dus niet zozeer op zoek naar partners die alleen op prijs willen concurreren. Gelukkig ligt de tijd dat partners vooral bezig waren met abonnementverkoop achter ons. Ons systeem is bij uitstek geschikt voor het ontwikkelen van klantgerichte oplossingen. Traditioneel kwamen onze partners uit de telecomhoek, maar steeds vaker zijn het bedrijven met een ICT-achtergrond die ook telefonie leveren.”

Modulair
Voor partners is het platform van oneCentral aantrekkelijk omdat het modulair is opgebouwd. “Ze kunnen een oplossing bouwen door componenten te kiezen. We werken graag samen met partners om een optimale propositie te maken voor de eindgebruiker. We leveren dus geen standaardoplossing, maar modulair maatwerk. We willen dat verder uitbouwen, bijvoorbeeld door CRM-systemen te integreren, maar ook ‘call me’-buttons op websites.”

Plannen voor oneCentral heeft Dammers volop. “Ik wil heel graag de volgende stap maken en het verschil maken in het partnerkanaal. Enerzijds door het productportfolio uit te bouwen, maar ook door middelen aan te wenden om onze partners te helpen met het verkopen in het kanaal. Ik wil meer afspraken maken met partners om het kanaal te bewerken. Daar waar wij schaalvoordelen verwachten, willen we ook investeren.”

De ontwikkelingen op de markt voor vaste en mobiele telefonie gaan hard, waardoor het platform van oneCentral steeds meer functionaliteit krijgt. “Zo is ons platform straks volledig geïntegreerd met onder meer Skype voor Business. Het is de bedoeling zoveel mogelijk andere platformen ook te integreren. Alle informatie uit dat soort systemen kan worden gebruikt. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld zien dat iemand mobiel aan het bellen is.”

ChannelConnect
Fotografie: Marco Mekenkamp