oneCentral aanwezig op ChannelConnect Live 2017

By | Actueel | No Comments

oneCentral neem dit jaar weer deel aan ChannelConnect Live 2017

oneCentral is dit jaar wederom aanwezig op het ChannelConnect Live 2017 Event. Dit inspirerende netwerkevent voor Telecom en ICT-professionals zal plaatsvinden op woensdag 28 juni in DeFabrique in Utrecht. ChannelConnect Live2017 is een zeer interessant evenement voor iedereen die actief is in de ICT. Partners, System Intregrators, Value Added Resellers, maar ook eindgebruikers van grote en middelgrote bedrijven kunnen hier een schat aan waardevolle informatie en inspiratie opdoen. Laat je informeren over de laatste trends en innovatieve ontwikkelingen van oneCentral zoals modulair maatwerk.

Kennissessie Virtualisering & Private Cloud als modulair maatwerk
Dit event biedt een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met oneCentral; Wie zijn wij en wat kunnen wij? oneCentral Sales Manager Rink Dobbenga zal tijdens het event een kennissessie houden over het virtualiseren van communicatiediensten en hoe het modulaire maatwerk van oneCentral kan bijdragen aan een efficiënte en doeltreffende communicatie binnen een organisatie. Dit modulaire maatwerk stelt je als partner in staat om snel en efficiënt de juiste componenten te kunnen selecteren, zonder dat je lastig wordt gevallen met allerlei detailvragen. Zodoende kun je je kostbare tijd aan het klanttraject besteden.

Gratis toegang en drinks
De toegang tot ChannelConnect Live 2017 is gratis. Meld je hier aan voor toegangskaarten. Vergeet je niet ook aan te melden voor de interessante kennissessie van Rink Dobbenga, sales manager van oneCentral. Vanwege de gunstige ligging is er voldoende gratis parkeergelegenheid.  Aan het einde van de middag is er een gezellige beursborrel waar alle deelnemers en bezoekers van harte welkom zijn.

Uitbreiding partnernetwerk oneCentral
oneCentral is op zoek naar nieuwe (ICT) ondernemers die als partner in de telecombranche actief willen zijn. Wij zoeken naar partners die net als wij tijd en energie investeren in de samenwerking. Partners die willen nadenken over nieuwe wegen en daar ook hulp van een gelijkgestemde Voice-provider als sparringpartner bij kunnen gebruiken zijn welkom.

Dus kom woensdag 28 juni naar ChannelConnect Live 2017 in DeFabrique in Utrecht en maak kennis met oneCentral en ons modulair maatwerk of bezoek onze website www.onecentral.nl

oneCentral faciliteert ook dit jaar sponsorloop Wings for Life

By | Actueel | No Comments

Red Bull selecteert Nederlandse Com1 en oneCentral weer voor World Run 2017

Com1 gaat op zondag 7 mei in opdracht van Red Bull Media House zorgen voor de wereldwijde communicatiesystemen van de Wings for Life – World Run 2017. Het Nederlandse bedrijf Com1 heeft dit jaar weer de IT-infrastructuur van één van ‘s wereld grootste live TV-producties gebouwd. SIP-partner oneCentral uit Haarlem levert voor deze gelegenheid de internationale telefoonnummers en verzorgt de routering zodat alle organiserende partijen optimaal kunnen communiceren.

Wings for Life – World Run 2017 is een succesvol jaarlijks event dat tegelijkertijd in 25 landen wordt gehouden. De opbrengst van Wings for Life gaat naar dwarslaesie-onderzoek.

wing for life world run
De Wings for Life – World Run 2016 in Breda

De opzet van de World Run is dat deelnemers zo ver mogelijk hardlopen waarna hun afgelegde afstand wordt omgezet in een sponsorbijdrage aan dit goede doel. De voorgaande jaren heeft Wings for Life in totaal ruim 7 miljoen euro opgehaald voor dwarslaesie-onderzoek.

Centrale regie

oneCentral en Com1 hebben alle internationale telefoonkoppelingen tussen de centrale regie in Oostenrijk en de 25 deelnemende landen verzorgd. Zij zijn voorafgaand en tijdens het event verantwoordelijk voor alle connectiviteit van dit high profile project waardoor wereldwijd ruim 700 miljoen TV-kijkers het evenement kunnen beleven.

Flexibele diensten

oneCentral zorgt tijdens het event voor de tijdelijke beschikbaarheid van telefoonnummers in de 25 landen zodat er live verslag kan worden gedaan over de atleten en hun relatieve positie. oneCentral faciliteert tevens de telefonie vanuit het internationale callcenter in Salzburg met wereldwijd ruim 150 lokale telefoonnummers. “oneCentral heeft veel ervaring met het faciliteren van de internationale communicatie van een groot aantal filiaalketens met het hoofdkantoor in Nederland”, aldus sales manager Rink Dobbenga. “Op deze manier is het mogelijk om zeer kostenefficiënt met de buitenlandse vestigingen te communiceren of een centraal ingericht contactcenter te exploiteren.”

Wings for Life in Nederland

De Wings for Life – World Run 2017 vindt in Nederland plaats in Breda. De TV-productie van de World Run 2017 is wereldwijd in handen van Red Bull Media House. De Nederlandse TV-uitzending is op zondag 7 mei op RTL 7 van 12.55-13.30 uur.

oneCentral op ICTVakdag 2017 in Utrecht

By | Geen categorie | No Comments

 

oneCentral op ICTVakdag 2017

Bezoek oneCentral op de ICTVakdag 8 mei in Utrecht

Dit jaar staat oneCentral op een van de meest inspirerende plekken van de ICTVakdag; Het Meetingpoint: ”The next big thing in telecom”. Dit is de plek waar u terecht kunt om innovatieve partijen uit de telecomwereld te treffen. Daar mag oneCentral uiteraard niet ontbreken. Kom langs en maak op maandag 8 mei 2017 kennis met inspirerende vakgenoten, leveranciers en fabrikanten en ontdek de nieuwste ontwikkelingen, producten en diensten binnen uw vakgebied.

Modulair maatwerk
oneCentral verzorgt modulaire maatwerkdiensten in samenwerking met gespecialiseerde partners. De communicatieoplossingen van verschillende leveranciers zoals Unify, Avaya, Mitel, Cisco, 3CX en Swyx worden gevirtualiseerd in onze datacenters. Wij beseffen dat niet iedere eindgebruiker dezelfde functionaliteit nodig heeft. Met ons modulaire maatwerk bouwen wij wat uw klant nodig heeft. Samen komen wij tot de beste oplossing voor uw klant zonder de knellende voorwaarden van de providers die het klanteigendom opeisen.

Uitbreiding partnernetwerk oneCentral
oneCentral is op zoek naar nieuwe (ICT) ondernemers die als partner in de telecombranche actief willen zijn. Wij zoeken naar partners die net als wij tijd en energie investeren in de samenwerking. Partners die willen nadenken over nieuwe wegen en daar ook hulp van een gelijkgestemde Voice-provider als sparringpartner bij kunnen gebruiken zijn welkom.

Bezoek ons 8 mei op de ICTVakdag, Telecomplein in de Jaarbeurs te Utrecht of neem een kijkje op onze website www.onecentral.nl.

oneCentral biedt Vast-Mobiele integratie met Air MX

By | Mobiel | No Comments

Maart 2017

Vast-Mobiele integratie belangrijk voor goede klantervaring.

We worden met z’n allen steeds mobieler. Op ieder moment van de dag, ongeacht de locatie en verbinding, willen zakelijke eindgebruikers kunnen werken. Soms op de vaste werkplek, in andere gevallen met de laptop en smartphone thuis of onderweg. “Werknemers zijn daardoor ook steeds tevredener”, zegt Marius Savelbergh van oneCentral.

Smartphones vallen niet meer weg te denken uit het zakelijke leven en nemen inmiddels een centrale plaats in binnen de ICT-omgeving van bedrijven en organisaties. De verscheidenheid aan mobiele devices stelt organisaties voor vraagstukken als kostenbeheersing en security. Veel organisaties vragen zich hardop af hoe het gebruik van mobiele data past in het gedefinieerde ICT-beleid. “Bedrijven en organisaties vinden bereikbaarheid cruciaal”, zegt directeur en oprichter Marius Savelbergh van oneCentral. “Daarom wordt er steeds meer over de integratie van de mobiele telefoon met de vaste telefonieomgeving gesproken. Het gemak om opdrachtgevers onderweg te woord te staan en daarna het gesprek te kunnen doorverbinden naar de juiste collega op kantoor of mobiel, draagt bij aan de positieve klantbeleving.”

Het Haarlemse bedrijf oneCentral biedt haar partners een virtuele marktplaats met een modulair aanbod van providerdiensten met de nadruk op communicatie. Het zelf ontwikkelde voiceplatform Callocate is gecertificeerd voor Unify, NEC, Mitel, 3CX en Microsoft Skype for Business en heeft directe koppelingen met internationale vaste en mobiele operators. De uitrol en deployment van Skype For Business wordt voor partners verzorgd. Daarna wordt de basis opgeleverd aan de partner, waarbij deze de configuratie en de klant specifieke invulling voor de eindklant kan verzorgen. Daarbij worden ook additionele features en extra functionaliteit van derden toegevoegd tot een totaaloplossing die partners zelf kunnen leveren. oneCentral zorgt voor de stabiele virtuele omgeving en snelle deployment en complementeert dit met gecertificeerde SIP-trunks.

Financiële voordelen

De integratie van mobiele apparaten met de vaste telefonieomgeving is een belangrijk onderdeel van oneCentral’s portfolio. Mobiliteit leidt volgens het bedrijf tot een betere beheersing en zelfs verlaging van de telecomkosten. De combinatie van vast en mobiel maakt het mogelijk om één alomvattende TCO-berekening te maken. “Vast-mobiele integratie geeft inzicht en een grote mate van voorspelbaarheid van de totale communicatiekosten. Een mooi voorbeeld van deze integratie is om uitgaande internationale telefoongesprekken altijd via het vaste netwerk te laten verlopen en niet via het duurdere mobiele netwerk”, aldus de directeur.

Dankzij de vast-mobiel integratie zijn efficiënte basisfunctionaliteiten ook beschikbaar op de mobiele telefoon. Enkele voorbeelden hiervan zijn functies als directe inzage in de beschikbaarheid van de mobiele gebruikers, intern doorverbinden en ruggespraak houden, gescheiden zakelijke voicemail of het direct opzetten van- of deelname aan conference calls, zo geeft Savelbergh aan.

Integratie met bedrijfsapplicaties

Smartphones hebben standaard toegang tot data via de omgeving van telecomaanbieders, maar oneCentral biedt met de Air MX oplossing mogelijkheden voor een afgeschermde omgeving. Hiermee kunnen eindgebruikers de informatie conform de policy van de onderneming beheren en is de veiligheid van de zakelijke gegevens gewaarborgd. Ook is financiële integratie mogelijk en worden afspraken gemaakt over de variabele kosten en de hoogte van verrekening van de belkosten. Vaak is hier ook sprake van een fair use policy zodat verrekening kan plaatsvinden bij afwijkend gebruik.

Volledige netwerkintegratie

De integratie van oneCentral Air MX is op netwerkniveau en maakt geen gebruik van een applicatie op het toestel zelf. “Hierdoor blijven de functionaliteiten voor iedereen beschikbaar”, zegt Savelbergh. “Het mobiele toestel registreert zich zelf als gebruiker op de vaste telefonieomgeving. Net als een vast toestel dus. Voor de telefooncentrale is er geen onderscheid tussen een mobiele gebruiker en een vast toestel. Uitbellen gebeurt altijd via de telefooncentrale en ook inkomende gesprekken worden via de telefooncentrale geleid. Het mobiele toestel blijft bereikbaar onder een vast nummer of het eigen mobiele nummer, waarbij het vaste toestel op kantoor kan worden bijgeschakeld. Eindgebruikers kunnen zo zelf bepalen waar ze het gesprek aannemen. Steeds meer gebruikers kiezen er volgens Savelbergh voor om het mobiele nummer te blijven gebruiken, maar dan met de altijd beschikbare extra functionaliteiten zoals doorverbinden en ruggespraak.

oneCentral levert de vast-mobiele diensten van Air MX zelf. “Wij kiezen uitdrukkelijk voor volledige technische integratie”, zegt Savelbergh. “Wij leveren geen mobiele abonnementen, maar een mobiele extensie op de telefooncentrale. Een oplossing met ruime functionaliteit, efficiëntie mogelijkheden en hoge beschikbaarheid. De oplossing Air MX is gecertificeerd voor de Unify OpenScape Business S-systemen en werkt ook samen met de Cisco Call Manager. Daarnaast is de omgeving ook spoedig beschikbaar voor Skype For Business, Swyx en 3CX.”

Failover route

De hoge beschikbaarheid wordt mede geborgd door de failover route die oneCentral ook voor mobiele gebruikers inzet. Is de telefooncentrale een keer niet bereikbaar, dan blijven de mobiele toestellen via de failover route gewoon bereikbaar, zelfs op het vaste nummer. Zo blijkt dat bedrijven volgens Savelbergh niet alleen kiezen voor een vast-mobiel oplossing omwille van kostenbesparingen. “Minstens zo belangrijk zijn de toename van de klanttevredenheid en positieve invloed op de winstgevendheid van de onderneming. De beschikbare functionaliteit en mogelijkheden om bedrijfsapplicaties te integreren, zijn echter veel vaker de aanleiding. Toegang tot bedrijfskritische gegevens, juist als zij onderweg zijn, is essentieel voor de effciëntie van de mobiele werkers.”

Bron: http://channelconnect.nl
Door: Rene Frederick

Wings for Life World Run 2016

By | Innovatie | No Comments

oneCentral en Com1 faciliteren wereldwijde sponsorloop

mei 2016

oneCentral, leverancier van telecom- en clouddiensten, heeft onlangs bekendgemaakt een partnerovereenkomst te hebben gesloten met Com1, dat gespecialiseerd is in de levering van technologische diensten. Beide bedrijven luiden het kersverse partnership in met de ondersteuning van Wings for Life – World Run, een benefietevenement waarbij hardlopers van over de hele wereld geld inzamelen voor onderzoek naar de behandeling van dwarslaesies.

Een evenement van zo’n omvang vraagt om een even zo omvangrijke ‘telecommunicatieve’ ondersteuning. oneCentral heeft die taak graag op zich genomen. Marius Savelbergh, ceo bij oneCentral: “Ik ben er trots op dat wij als Nederlandse provider in samenwerking met Com1 in 34 landen de telefonische voorzieningen hebben mogen verzorgen. Wij kijken terug op een perfect verlopen dag.”
Com1 heeft alle technologische voorzieningen op zich genomen. Onder andere door op locatie in het Oostenrijkse Salzburg een volledig ingericht 3CX-callcenter op te zetten, waarmee de centrale regie in Oostenrijk in contact kon blijven met die in de 33 andere deelnemende landen. Ook heeft het bedrijf alle Voice-koppelingen verzorgd. oneCentral verzorgde de aansturing van het callcenter en de Voice-koppelingen, met behulp van het betrouwbare en stabiele Callocate-platform. Daarmee zijn alle telefonische verbindingen naar en van Salzburg doorverbonden, van welk continent dan ook.

 

Bron: http://www.connexieb2b.nl

oneCentral speelt in op pay per use-model Unify

By | Innovatie | No Comments

oneCentral anticipeert op nieuw betaalmodel Unify

oktober 2016

Unify gaat haar zakelijke UC-oplossingen zoals de OpenScape Business S ook aanbieden in een pay per use-model. De licenties zijn vanaf nu per maand flexibel in te zetten zodat bedrijven alleen betalen voor wat zij daadwerkelijke verbruiken. oneCentral speelt hierop in met passende oplossingen voor partners.

Een belangrijk voordeel van betalen via een pay per use- model is dat eindgebruikers eenvoudig functionaliteit (tijdelijk) kunnen op- of afschalen. Voor partners betekent dit dat ze eenvoudiger kunnen inspelen op de behoeftes van organisaties. Kosten zijn beter beheersbaar en bedrijven hoeven vooraf geen grote investeringen te doen. Ook spreekt een overzichtelijk maandtarief veel ondernemers aan.

Vooruitlopen
Rink Dobbenga, Sales & Distributie Manager bij oneCentral.oneCentral zag samen met de distributeur SDC Group deze beweging al enige tijd aankomen. Vooruitlopend op de introductie van deze licentievorm heeft oneCentral de noodzakelijke stappen genomen om de virtualisering voor de gezamenlijke partners te verzorgen. Op deze manier is de UC-oplossing van Unify snel en volledig vanuit de cloud inzetbaar. “oneCentral speelt in op de recente ontwikkelingen en dus hebben we onze datacenters ingericht voor de virtualisering van de Unify-systemen”, zegt salesmanager Rink Dobbenga (foto). “Wij zorgen voor de benodigde capaciteit en schakelen desgewenst capaciteit bij als de groei van de organisatie dit vereist. Tevens bieden we de benodigde infrastructuur via ons eigen platform Callocate, zodat de systemen van Unify beschikken over concurrerende verbindingen en scherpe verkeerstarieven.”

Voordelen
De voordelen van dit nieuwe concept zijn legio, vindt Dobbenga. “Allereerst heeft het pay per use-model veel meer flexibiliteit voor ondernemers die hun communicatiebehoefte eenvoudig kunnen aanpassen aan de omvang van hun organisatie van het moment. Een ander groot voordeel van deze oplossing is stabiliteit. Bij stroomuitval of andere calamiteiten blijft het platform in de datacenters van oneCentral probleemloos doordraaien. Vanaf het platform zijn daarnaast Emergency failover routes beschikbaar om de binnenkomende oproepen in het geval van uitvallende verbindingen toch af te leveren op een alternatieve locatie of zelfs op mobiele toestellen.”

Bron: Unify