oneCentral deelnemer Winterfair 2017 in Utrecht op 13 december

By | Geen categorie | No Comments

ICT Winterfair 2017

Maak kennis met oneCentral op de Winterfair 2017
Op woensdag 13 december staan de deuren van DeFabrique open voor ICT Professionals om te netwerken, kennis op te doen en de uitgebreide Expo te bezoeken. Daarnaast kunnen inspirerende Keynotes en kennissessies worden gevolgd. Uiteraard staat de ICT Winterfair zo vlak voor de feestdagen in het teken van een sfeervolle eindejaarsbijeenkomst. Je kunt als bezoeker dus ook rekenen op een breed pallet aan winterse traktaties in een sfeervolle ambiance. De ICT Winterfair wordt afgesloten met de traditionele eindejaarsborrel.

Begin de beursdag goed met een bezoek aan oneCentral op de Winterfair 2017 in DeFabrique in Utrecht. Kom op woensdag 13 december netwerken, kennis updaten en inspiratie opdoen op dit spectaculaire ICT-event! De Winter 2017 is de opvolger van de succesvolle ICT Summerfair 2017 en belooft weer een bijzondere bijeenkomst te worden.

Modulair Maatwerk van oneCentral
Maak tijdens deze editie kennis met het modulaire maatwerk van oneCentral. Deze innovatieve aanpak stelt je als partner in staat om snel en efficiënt de juiste componenten te kunnen selecteren zodat deze kunnen bijdragen aan een efficiënte en doeltreffende communicatie binnen een organisatie. Kom langs bij de oneCentral stand; Salesmanager Rink Dobbenga vertelt je graag meer over onze unieke manier van leveren van communicatieoplossingen.
Rink Dobbenga ven oneCentral
Kennissessie

Rink Dobbenga van oneCentral deelt graag zijn kennis met jou en vertelt vol passie wat oneCentral zo bijzonder en uniek maakt. Tijden de 30 minuten durende kennissessie zal Rink vertellen hoe je eenvoudig Managed Service Provider wordt en hoe oneCentral helpt met modulair maatwerk. Ook zal hij vertellen hoe het Modulaire maatwerk van oneCentral ingezet kan worden om de eindklant een perfect passend aanbod te doen.

Uitbreiding partnernetwerk oneCentral
oneCentral is op zoek naar nieuwe (ICT) ondernemers die als partner in de telecombranche actief willen zijn. Wij zoeken naar partners die net als wij tijd en energie investeren in de samenwerking. Partners die willen nadenken over nieuwe wegen en daar ook hulp van een gelijkgestemde Voice-provider als sparringpartner bij kunnen gebruiken zijn van harte welkom.

Gratis inschrijven
Wil je dit event absoluut niet missen? Schrijf je dan hier geheel gratis in https://www.ictfair.nl/inschrijven

We zien je graag woensdag 13 december in DeFabrique te Utrecht, dan vertellen wij jou alles over ons modulair maatwerk, filiaalconcepten of de mogelijkheid zelf provider te worden. Kom langs bij standnummer 46 in de Kalvermelkzaal 1 in DeFabrique. Of bezoek onze website www.onecentral.nl voor meer informatie.

 

 

 

 

Boels en oneCentral over bijzonder telefonieproject

By | Geen categorie | No Comments

‘Nummers in 12 landen maar met behoud van lokale uitstraling’

Een schaalbare en redundante telefonieoplossing met centraal binnenkomende, lokale telefoonnummers. En dat voor een snelgroeiende organisatie met 400 internationale vestigingen. oneCentral is samen met haar partner Trends ICT de uitdaging aangegaan.

Het familiebedrijf Boels Rental is een verhuurbedrijf op het gebied van machines, gereedschappen, units en catering- en event-equipment. Het hoofdkantoor van Boels bevindt zich in Sittard. Daarnaast zijn er 400 vestigingen in 12 landen waar in totaal 3.500 personen werkzaam zijn.

Vijf jaar geleden startte Boels met de overgang van een traditionele PABX-oplossing naar een IP-gebaseerde opzet. Aanvankelijk ging dit om een on-premise oplossing op twee locaties. Bij het uitrollen naar de overige vestigingen, bleek deze oplossing niet ‘future proof’ en veel te kostbaar. Daarom stelde Boels samen met Trends ICT en oneCentral een toekomstgericht plan voor de komende vijf jaar op. In feite een roadmap. “Deze roadmap is mede gebaseerd op onze groeiambities”, zegt Robert de Ridder, Telecom Manager bij Boels. “Binnen vijf jaar willen wij verdubbelen in aantal vestigingen. Dus wij moesten sowieso naar een datacenter en met onze telecomoplossing zonder beperkingen en flexibel kunnen groeien in het tempo dat we zelf aangeven. Wij hebben een echt schaalbare oplossing nodig. Begin dit jaar hebben we 30 winkels overgenomen in Engeland. We zijn zo in beweging, dat we met een on-premise oplossing echt niet meer uit de voeten kunnen.”

Boels en oneCentral over bijzonder telefonieproject

Boom met vertakkingen

De telecomoplossing die nu is neergezet, fungeert als een soort boom met vertakkingen, stelt Rink Dobbenga van oneCentral. “Er wordt een redundante, centrale oplossing gehost voor het hoofdkantoor. Dat is de boomstam met wortels, bij wijze van spreken. We werken er naartoe dat elke Europese vestiging als een vertakking onderdeel wordt van het centrale platform.”

Dit gecentraliseerde, Europese Contact Center met 70 agenten is inmiddels op het hoofdkantoor in Sittard geïmplementeerd. Deze 70 medewerkers vangen alle over ow in telefonieverkeer af van de Nederlandse, Belgische en een deel van de Duitse vestigingen. In het Contact Center kunnen in de nieuwe situatie e-mail, social media-berichten en chats net zo behandeld worden als een telefoongesprek. Inclusief skill based routing.

Lokaal karakter

De expertise van oneCentral, als bouwsteen van de totale oplossing bij Boels, zit met name in de nummeruitgave en connectiviteit over de landsgrenzen heen. In de nabije toekomst komen alle telefoonnummers van de 120 Nederlandse, 40 Belgische en 140 Duitse vestigingen centraal in het datacenter binnen op het platform van oneCentral. Is er op een bepaalde vestiging een technische storing dan kan dit opgevangen worden. Rink Dobbenga: “Het lokale karakter van een Boels-vestiging is van essentieel belang. Via onze oplossing komen lokale telefoonnummers toch uit op het centrale platform en worden gesprekken van daaruit in de diverse callcenters aangeboden. Zo kunnen we lokale aanwezigheid nabootsen.” Robert de Ridder: “Dit was inderdaad een van onze belangrijke wensen: als een klant iets wil huren, moet dat in de buurt zijn en daarom moet er een lokaal, geografisch netnummer zijn wat wel centraal binnenkomt. En dat dus internationaal. Zo behouden wij onze lokale uitstraling. Een 0800-nummer heeft die uitstraling niet.”

Rink Dobbenga: “Dit project laat heel mooi zien hoe oneCentral intensief met een partner en diens klant samenwerkt. Trends ICT en GROSC hebben als systemintegrators het plan voor de communicatieoplossing met Boels uitgewerkt. Vervolgens moest het platform gehuisvest worden. Logisch dat dat bij oneCentral gebeurt omdat wij aanwezigheid in verschillende datacenters hebben en mede daardoor een volledige redundantie omgeving kunnen faciliteren.” Een andere kracht van oneCentral is de ervaring met aansluiten van buitenlandse vestigingen en het porteren van bestaande nummers. Dobbenga: “Daarnaast kunnen we ook zelf nummers uitgeven en daarop nog een failover-route formuleren, bijvoorbeeld via het mobiele netwerk.” Robert de Ridder van Boels vult aan: “Wat ik tevens uniek vind aan oneCentral, is de SIP-trunking voor buitenlandse nummers. In Duitsland kennen ze dat niet”

Bovenop deze dienstverlening is in de oplossing van oneCentral gedacht aan bereikbaarheid van het lokale nooddiensten; wanneer een vestiging het landelijke alarmnummer belt, wordt dat ook lokaal herkend en verbonden. “Best uitdagend”, stelt Dobbenga. “Maar dat is een van de features die wij als provider kunnen bieden. En dit alles toegevoegd aan de ICT-kennis van onze partners, zoals in dit project Trends ICT en GROSC.”

Het mooie aan het Boels-project is dat het een zorgvuldige migratie en uitrol is, in het tempo dat Boels wenst. Robert de Ridder: “Alles is ‘on the fly’ gebouwd; als overgangssituatie draaien de oude en nieuwe oplossing hybride naast elkaar. We zijn op het punt beland, dat de oplossing die we hadden nu in het datacenter draait. De volgende stap is de expansiegedachte waarbij we alle vestigingen gefaseerd aan gaan sluiten.”

De meerwaarde van het project

De nieuwe telecomoplossing heeft Boels nu al het nodige opgeleverd. Uit eigen onderzoek vooraf blijkt dat bijna 60 procent van de telefoongesprekken onderling verkeer tussen de vestigingen is. Met het nieuwe systeem zijn die kosten nul, ook voor internationaal verkeer. Uit hetzelfde onderzoek: de medewerkers in de filialen zijn gericht op de klanten in de vestiging en niet gefocust op inkomende telefoongesprekken, terwijl dat natuurlijk ook (potentiële) klanten zijn. De Ridder: “Zo hebben we klanten misgelopen. Dat gebeurt gelukkig niet meer, want deze gesprekken vallen automatisch terug naar het Contact Center. De klant krijgt altijd iemand aan de lijn.” Maar de allergrootste winst van het huidige telefoniesysteem is dat het zonder al te veel problemen uit te breiden is met nieuwe vestigingen en naar andere landen, terwijl het concept hetzelfde blijft en mét behoud van de lokale identiteit.

Robert de Ridder van Boels: “Trends, GROSC, oneCentral en Boels werken nu 10 maanden samen aan dit project.We hebben in korte tijd
al veel voor elkaar gekregen. Dat is knap want het is geen standaard oplossing. De telefonieprovider speelt een cruciale rol in een project als dit. Heb je geen goede provider, dan kun je nog zo’n mooie oplossing hebben maar dan heb je er niks aan. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Daarom is oneCentral in dit geval als internationale provider leading.”

TBM 2017

Virtuele aanwezigheid in buitenland wordt eenvoudiger

By | Geen categorie | No Comments

Virtuele aanwezigheid in buitenland wordt eenvoudiger

Grote en kleine organisaties groeien ook buiten de landsgrenzen. Lokale aanwezigheid is daarvoor belangrijk, maar vaak kostbaar of niet rendabel. oneCentral maakt het mogelijk buitenlandse geografische nummers op één centraal platform te hosten. “Zo ben je vanuit één land toch lokaal aanwezig met telefoonnummers en service-medewerkers en dat werkt zeer drempelverlagend”, aldus Marius Savelbergh. oneCentral is een leverancier van modulair maatwerk op het gebied van telefonie, waarbij de partners de uiteindelijke oplossing leveren op basis van eigen toevoegingen. Juist de breedte van het portfolio heeft de platformaanbieder ertoe gebracht om het portfolio op te delen in modules die eenvoudig door partners kunnen worden gecombineerd.

Eén van die modules maakt het voor bedrijven en organisaties mogelijk om buitenlandse nummers tegen lokaal tarief op het oneCentral-telefonieplatform te gebruiken. Nederlandse bedrijven en organisaties met buitenlandse aanwezigheid kunnen op deze manier vervolgens tegen lagere tarieven bellen binnen de eigen organisatie. Daarnaast wordt het mogelijk om functies en diensten in het buitenland te beheren vanuit een centrale helpdesk en zo kosten te verlagen en dienstverlening te verhogen.

Founder van oneCentral Marius Savelbergh

Marius Savelbergh, CEO oneCentral

Kleinere bedrijven
“Data- en telefonieverkeer tussen een hoofdkantoor en buitenlandse vestigingen is wenselijk voor een reeks functies,” stelt CEO Marius Savelbergh van oneCentral. “Denk daarbij aan het maken van afspraken, telefonische bereikbaarheid, het gebruik van centraal administratiesysteem of het kunnen inzien van de voorraden. Niet meer alleen multinationals zijn actief in landen, ook veel kleinere bedrijven zijn buiten de landsgrenzen aanwezig met bijvoorbeeld plaatselijke verkoopkantoren.” Behalve interne communicatie is voor deze organisaties ook bereikbaarheid in het land zelf belangrijk, denkt Savelbergh. “Dat werkt drempelverlagend. Zowel intern telefonieverkeer als lokale bereikbaarheid gebruiken lokale nummers. Vaak is fysieke aanwezigheid echter niet rendabel of willen organisaties ook bij afwezigheid van medewerkers ter plekke toch bereikbaarheid en daarmee service bieden.”

Kosteloos on-net bellen
oneCentral activeert de geografische nummers voor ieder land waar bedrijven of organisatie zich willen profileren of porteert nummers die al in gebruik zijn. Alle nationale en internationale nummers worden op het oneCentral-platform in Nederland gehost, waarbij onderling on-net en zonder kosten kan worden gebeld tussen de landen. “Behalve aan betere bereikbaarheid en lagere kosten gaat dit ook bijdragen aan het centraliseren van bepaalde expertise”, vervolgt Savelbergh. “Zo wordt het mogelijk om centraal een (mini) call- of contactcenter in te richten die gesprekken vanuit alle internationale vestigingen op een professionele manier in Nederland opvangt, met mensen die de lokale taal spreken.” Als voorbeeld noemt hij een klant die vanuit België naar een geografisch nummer belt en zonder meerkosten via het netwerk van oneCentral wordt verbonden met de klantenservice of een contactcenter in Nederland. Omgekeerd is het mogelijk de Belgische klant terug te bellen met weergave van het Belgische nummerweergave.

De dienstverlening is voor twee soorten organisaties interessant:

• bedrijven die buiten de landsgrenzen lokaal actief willen worden
• organisaties die een deel van hun lokale aanwezigheid willen centraliseren

Volledige lokale aanwezigheid
Met de oplossing van oneCentral is het volgens Savelbergh voor organisaties van elke omvang makkelijker om een virtuele aanwezigheid te hebben in landen. “De belkosten zijn lager, eindgebruikers hebben één centraal telefonieplatform en zij kunnen expertise en de klanten- service op één plek bundelen in plaats van gefragmenteerd aanbieden. Dat kan vanuit Nederland, maar omgekeerd ook onder meer vanuit Polen of Duitsland. Wanneer Nederlandse consumenten of zakelijke eindgebruikers een Nederlands nummer kunnen bellen en Nederlandstalige medewerkers aan de lijn krijgen, neemt dat al een eventuele barrière weg. Wij hebben dat bijvoorbeeld geregeld voor een Poolse leverancier van autobanden. Een vrij kleine onderneming die zo toch eenvoudig een plaatselijke aanwezigheid in Nederland kan bieden”, vertelt Savelbergh. Een andere klant is een retailer met filialen in onder andere Duitsland en Frankrijk. De retailer gebruikte al het platform van oneCentral waardoor het porteren van alle buitenlandse nummers snel kon verlopen. “Nu worden buitenlandse klanten die vertegenwoordigers ter plaatse bellen, direct verbonden wanneer die vertegenwoordigers niet bereikbaar zijn. Telefoontjes kunnen zo veel professioneler worden beantwoord”, aldus Savelbergh.

Routeren naar hulpdiensten
De CEO van oneCentral weet dat er meer partijen zijn die bovengenoemde mogelijkheden bieden, maar de leverancier heeft de afgelopen jaren gewerkt aan een extra faciliteit die hopelijk zo min mogelijk hoeft te worden gebruikt; het routeren naar lokale hulpdiensten bij 112-oproepen. “Wij hebben gemerkt dat het voor organisaties met buitenlandse verkoop- of retailvestigingen erg belangrijk is om 112-ondersteuning van lokale hulpdiensten te faciliteren. Als een medewerker vanuit die plaatselijke vestiging naar 112 belt, routeert het oneCentral-platform de oproep naar de hulpdiensten in het land van oorsprong. Dat is in sommige landen best een krachttoer om te regelen. Maar het is ons gelukt”, zo besluit Savelbergh.

 

ChannelConnect 7
2017

Samenwerking oneCentral en Unify verder versterkt

By | Geen categorie | No Comments

Samenwerking oneCentral en Unify verder versterkt

TBM juli 2017

OneCentral en Unify maken bekend dat oneCentral succesvol de certificering heeft doorlopen van het OpenScape Voice- alsmede de OpenScape Enterprise Express platformen van Unify. Caspar Hendriks van Unify reikte tijdens de ICT Summerfair het certificaat uit aan Sales Manager Rink Dobbenga van oneCentral.

OneCentral B.V. – provider van Telecom- en Clouddiensten – was al langer gecertificeerd voor de OpenScape Business S systemen en is vanaf heden gecertificeerd SIP provider voor het totale gamma van Voice en SIP-MEX oplossingen van Unify.

Caspar Hendriks van Unify (links) reikt tijdens de ICT Summerfair het certificaat uit aan Rink Dobbenga van oneCentral.

Caspar Hendriks, Managing  Director van Unify in Nederland: “De samenwerking met oneCentral is plezierig, professioneel en de lijnen zijn kort. Dat is wat wij in een samenwerking met een SIP-provider zoeken. OneCentral is een van de weinige providers die op alle Unify-systemen gecertificeerd is.  Met name de manier waarop oneCentral als eerste provider in Nederland een volledig geïntegreerde SIP-MEX-koppeling heeft gerealiseerd met de OpenScape Business-S Systemen is lovenswaardig.”

De SIP MEX-omgeving van Unify maakt het mogelijk om mobiele GSM-gebruikers volledig te integreren met de bestaande vaste telefonieomgeving, inclusief bezet status, doorverbinden et cetera. Nu is ook de certificering voor de grotere Unify-omgevingen een feit en kunnen ook Enterprise-klanten gebruik maken van de oneCentral-diensten.

 

 

 

Maak kennis met oneCentral op ICT Summerfair 2017

By | Geen categorie | No Comments

 

Maak kennis met oneCentral op de ICT Summerfair 2017

Begin de zomer goed met een bezoek aan oneCentral op de ICT Summerfair 2017 in de Fokker Terminal in Den Haag. Kom op woensdag 5 juli netwerken, kennis updaten en inspiratie opdoen op dit spectaculaire ICT-event! De ICT Summerfair 2017 is de opvolger van de succesvolle ICT Summerfair 2016 en ICT Winterfair 2016 en is weer een flinke slag groter van opzet geworden.

Modulair Maatwerk van oneCentral
Maak tijdens deze editie kennis met het modulaire maatwerk van oneCentral. Deze innovatieve aanpak stelt je als partner in staat om snel en efficiënt de juiste componenten te kunnen selecteren zodat deze kunnen bijdragen aan een efficiënte en doeltreffende communicatie binnen een organisatie. Kom langs bij de oneCentral stand; Salesmanager Rink Dobbenga vertelt je graag meer over onze unieke manier van leveren van communicatieoplossingen.

Unieke BMW i-3 pendeldienst
De ICT Summerfair 2017 belooft een unieke ervaring te worden. De toegang is geheel gratis. Ook is er gratis en voldoende parkeergelegenheid. Maar liefst 10 BMW’s i-3 zijn beschikbaar om van en naar de Parking 3 bij het 2 km verderop gelegen ADO stadion te rijden.Ook de rest van event biedt volop unieke activiteiten. Gedurende de dag kan er op veel stands interactief worden deelgenomen aan demo’s. Er kan bijvoorbeeld plaats worden genomen in een Formule1 en een Flight simulator of sla lekker hard op de Kop van Jut om te zien of je de flinkste ICT-er van het jaar bent!
Aansluitend is er de traditionele netwerkborrel. Dit jaar met 6 foodtrucks; voor ieder wat wils. Zorg dat je deze unieke ervaring meemaakt!

Uitbreiding partnernetwerk oneCentral
oneCentral is op zoek naar nieuwe (ICT) ondernemers die als partner in de telecombranche actief willen zijn. Wij zoeken naar partners die net als wij tijd en energie investeren in de samenwerking. Partners die willen nadenken over nieuwe wegen en daar ook hulp van een gelijkgestemde Voice-provider als sparringpartner bij kunnen gebruiken zijn van harte welkom.

Gratis inschrijven
Wil je dit event absoluut niet missen? Schrijf je dan hier geheel gratis in https://www.ictfair.nl/inschrijven/

We zien je graag woensdag 5 juli in De Fokker Terminal in Den Haag, dan vertellen wij jou alles over ons modulair maatwerk. Of bezoek onze website www.onecentral.nl voor meer informatie.

 

oneCentral aanwezig op ChannelConnect Live 2017

By | Actueel | No Comments

oneCentral neem dit jaar weer deel aan ChannelConnect Live 2017

oneCentral is dit jaar wederom aanwezig op het ChannelConnect Live 2017 Event. Dit inspirerende netwerkevent voor Telecom en ICT-professionals zal plaatsvinden op woensdag 28 juni in DeFabrique in Utrecht. ChannelConnect Live2017 is een zeer interessant evenement voor iedereen die actief is in de ICT. Partners, System Intregrators, Value Added Resellers, maar ook eindgebruikers van grote en middelgrote bedrijven kunnen hier een schat aan waardevolle informatie en inspiratie opdoen. Laat je informeren over de laatste trends en innovatieve ontwikkelingen van oneCentral zoals modulair maatwerk.

Kennissessie Virtualisering & Private Cloud als modulair maatwerk
Dit event biedt een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met oneCentral; Wie zijn wij en wat kunnen wij? oneCentral Sales Manager Rink Dobbenga zal tijdens het event een kennissessie houden over het virtualiseren van communicatiediensten en hoe het modulaire maatwerk van oneCentral kan bijdragen aan een efficiënte en doeltreffende communicatie binnen een organisatie. Dit modulaire maatwerk stelt je als partner in staat om snel en efficiënt de juiste componenten te kunnen selecteren, zonder dat je lastig wordt gevallen met allerlei detailvragen. Zodoende kun je je kostbare tijd aan het klanttraject besteden.

Gratis toegang en drinks
De toegang tot ChannelConnect Live 2017 is gratis. Meld je hier aan voor toegangskaarten. Vergeet je niet ook aan te melden voor de interessante kennissessie van Rink Dobbenga, sales manager van oneCentral. Vanwege de gunstige ligging is er voldoende gratis parkeergelegenheid.  Aan het einde van de middag is er een gezellige beursborrel waar alle deelnemers en bezoekers van harte welkom zijn.

Uitbreiding partnernetwerk oneCentral
oneCentral is op zoek naar nieuwe (ICT) ondernemers die als partner in de telecombranche actief willen zijn. Wij zoeken naar partners die net als wij tijd en energie investeren in de samenwerking. Partners die willen nadenken over nieuwe wegen en daar ook hulp van een gelijkgestemde Voice-provider als sparringpartner bij kunnen gebruiken zijn welkom.

Dus kom woensdag 28 juni naar ChannelConnect Live 2017 in DeFabrique in Utrecht en maak kennis met oneCentral en ons modulair maatwerk of bezoek onze website www.onecentral.nl

oneCentral faciliteert ook dit jaar sponsorloop Wings for Life

By | Actueel | No Comments

Red Bull selecteert Nederlandse Com1 en oneCentral weer voor World Run 2017

Com1 gaat op zondag 7 mei in opdracht van Red Bull Media House zorgen voor de wereldwijde communicatiesystemen van de Wings for Life – World Run 2017. Het Nederlandse bedrijf Com1 heeft dit jaar weer de IT-infrastructuur van één van ‘s wereld grootste live TV-producties gebouwd. SIP-partner oneCentral uit Haarlem levert voor deze gelegenheid de internationale telefoonnummers en verzorgt de routering zodat alle organiserende partijen optimaal kunnen communiceren.

Wings for Life – World Run 2017 is een succesvol jaarlijks event dat tegelijkertijd in 25 landen wordt gehouden. De opbrengst van Wings for Life gaat naar dwarslaesie-onderzoek.

wing for life world run
De Wings for Life – World Run 2016 in Breda

De opzet van de World Run is dat deelnemers zo ver mogelijk hardlopen waarna hun afgelegde afstand wordt omgezet in een sponsorbijdrage aan dit goede doel. De voorgaande jaren heeft Wings for Life in totaal ruim 7 miljoen euro opgehaald voor dwarslaesie-onderzoek.

Centrale regie

oneCentral en Com1 hebben alle internationale telefoonkoppelingen tussen de centrale regie in Oostenrijk en de 25 deelnemende landen verzorgd. Zij zijn voorafgaand en tijdens het event verantwoordelijk voor alle connectiviteit van dit high profile project waardoor wereldwijd ruim 700 miljoen TV-kijkers het evenement kunnen beleven.

Flexibele diensten

oneCentral zorgt tijdens het event voor de tijdelijke beschikbaarheid van telefoonnummers in de 25 landen zodat er live verslag kan worden gedaan over de atleten en hun relatieve positie. oneCentral faciliteert tevens de telefonie vanuit het internationale callcenter in Salzburg met wereldwijd ruim 150 lokale telefoonnummers. “oneCentral heeft veel ervaring met het faciliteren van de internationale communicatie van een groot aantal filiaalketens met het hoofdkantoor in Nederland”, aldus sales manager Rink Dobbenga. “Op deze manier is het mogelijk om zeer kostenefficiënt met de buitenlandse vestigingen te communiceren of een centraal ingericht contactcenter te exploiteren.”

Wings for Life in Nederland

De Wings for Life – World Run 2017 vindt in Nederland plaats in Breda. De TV-productie van de World Run 2017 is wereldwijd in handen van Red Bull Media House. De Nederlandse TV-uitzending is op zondag 7 mei op RTL 7 van 12.55-13.30 uur.

oneCentral op ICTVakdag 2017 in Utrecht

By | Geen categorie | No Comments

 

oneCentral op ICTVakdag 2017

Bezoek oneCentral op de ICTVakdag 8 mei in Utrecht

Dit jaar staat oneCentral op een van de meest inspirerende plekken van de ICTVakdag; Het Meetingpoint: ”The next big thing in telecom”. Dit is de plek waar u terecht kunt om innovatieve partijen uit de telecomwereld te treffen. Daar mag oneCentral uiteraard niet ontbreken. Kom langs en maak op maandag 8 mei 2017 kennis met inspirerende vakgenoten, leveranciers en fabrikanten en ontdek de nieuwste ontwikkelingen, producten en diensten binnen uw vakgebied.

Modulair maatwerk
oneCentral verzorgt modulaire maatwerkdiensten in samenwerking met gespecialiseerde partners. De communicatieoplossingen van verschillende leveranciers zoals Unify, Avaya, Mitel, Cisco, 3CX en Swyx worden gevirtualiseerd in onze datacenters. Wij beseffen dat niet iedere eindgebruiker dezelfde functionaliteit nodig heeft. Met ons modulaire maatwerk bouwen wij wat uw klant nodig heeft. Samen komen wij tot de beste oplossing voor uw klant zonder de knellende voorwaarden van de providers die het klanteigendom opeisen.

Uitbreiding partnernetwerk oneCentral
oneCentral is op zoek naar nieuwe (ICT) ondernemers die als partner in de telecombranche actief willen zijn. Wij zoeken naar partners die net als wij tijd en energie investeren in de samenwerking. Partners die willen nadenken over nieuwe wegen en daar ook hulp van een gelijkgestemde Voice-provider als sparringpartner bij kunnen gebruiken zijn welkom.

Bezoek ons 8 mei op de ICTVakdag, Telecomplein in de Jaarbeurs te Utrecht of neem een kijkje op onze website www.onecentral.nl.

oneCentral biedt Vast-Mobiele integratie met Air MX

By | Mobiel | No Comments

Maart 2017

Vast-Mobiele integratie belangrijk voor goede klantervaring.

We worden met z’n allen steeds mobieler. Op ieder moment van de dag, ongeacht de locatie en verbinding, willen zakelijke eindgebruikers kunnen werken. Soms op de vaste werkplek, in andere gevallen met de laptop en smartphone thuis of onderweg. “Werknemers zijn daardoor ook steeds tevredener”, zegt Marius Savelbergh van oneCentral.

Smartphones vallen niet meer weg te denken uit het zakelijke leven en nemen inmiddels een centrale plaats in binnen de ICT-omgeving van bedrijven en organisaties. De verscheidenheid aan mobiele devices stelt organisaties voor vraagstukken als kostenbeheersing en security. Veel organisaties vragen zich hardop af hoe het gebruik van mobiele data past in het gedefinieerde ICT-beleid. “Bedrijven en organisaties vinden bereikbaarheid cruciaal”, zegt directeur en oprichter Marius Savelbergh van oneCentral. “Daarom wordt er steeds meer over de integratie van de mobiele telefoon met de vaste telefonieomgeving gesproken. Het gemak om opdrachtgevers onderweg te woord te staan en daarna het gesprek te kunnen doorverbinden naar de juiste collega op kantoor of mobiel, draagt bij aan de positieve klantbeleving.”

Het Haarlemse bedrijf oneCentral biedt haar partners een virtuele marktplaats met een modulair aanbod van providerdiensten met de nadruk op communicatie. Het zelf ontwikkelde voiceplatform Callocate is gecertificeerd voor Unify, NEC, Mitel, 3CX en Microsoft Skype for Business en heeft directe koppelingen met internationale vaste en mobiele operators. De uitrol en deployment van Skype For Business wordt voor partners verzorgd. Daarna wordt de basis opgeleverd aan de partner, waarbij deze de configuratie en de klant specifieke invulling voor de eindklant kan verzorgen. Daarbij worden ook additionele features en extra functionaliteit van derden toegevoegd tot een totaaloplossing die partners zelf kunnen leveren. oneCentral zorgt voor de stabiele virtuele omgeving en snelle deployment en complementeert dit met gecertificeerde SIP-trunks.

Financiële voordelen

De integratie van mobiele apparaten met de vaste telefonieomgeving is een belangrijk onderdeel van oneCentral’s portfolio. Mobiliteit leidt volgens het bedrijf tot een betere beheersing en zelfs verlaging van de telecomkosten. De combinatie van vast en mobiel maakt het mogelijk om één alomvattende TCO-berekening te maken. “Vast-mobiele integratie geeft inzicht en een grote mate van voorspelbaarheid van de totale communicatiekosten. Een mooi voorbeeld van deze integratie is om uitgaande internationale telefoongesprekken altijd via het vaste netwerk te laten verlopen en niet via het duurdere mobiele netwerk”, aldus de directeur.

Dankzij de vast-mobiel integratie zijn efficiënte basisfunctionaliteiten ook beschikbaar op de mobiele telefoon. Enkele voorbeelden hiervan zijn functies als directe inzage in de beschikbaarheid van de mobiele gebruikers, intern doorverbinden en ruggespraak houden, gescheiden zakelijke voicemail of het direct opzetten van- of deelname aan conference calls, zo geeft Savelbergh aan.

Integratie met bedrijfsapplicaties

Smartphones hebben standaard toegang tot data via de omgeving van telecomaanbieders, maar oneCentral biedt met de Air MX oplossing mogelijkheden voor een afgeschermde omgeving. Hiermee kunnen eindgebruikers de informatie conform de policy van de onderneming beheren en is de veiligheid van de zakelijke gegevens gewaarborgd. Ook is financiële integratie mogelijk en worden afspraken gemaakt over de variabele kosten en de hoogte van verrekening van de belkosten. Vaak is hier ook sprake van een fair use policy zodat verrekening kan plaatsvinden bij afwijkend gebruik.

Volledige netwerkintegratie

De integratie van oneCentral Air MX is op netwerkniveau en maakt geen gebruik van een applicatie op het toestel zelf. “Hierdoor blijven de functionaliteiten voor iedereen beschikbaar”, zegt Savelbergh. “Het mobiele toestel registreert zich zelf als gebruiker op de vaste telefonieomgeving. Net als een vast toestel dus. Voor de telefooncentrale is er geen onderscheid tussen een mobiele gebruiker en een vast toestel. Uitbellen gebeurt altijd via de telefooncentrale en ook inkomende gesprekken worden via de telefooncentrale geleid. Het mobiele toestel blijft bereikbaar onder een vast nummer of het eigen mobiele nummer, waarbij het vaste toestel op kantoor kan worden bijgeschakeld. Eindgebruikers kunnen zo zelf bepalen waar ze het gesprek aannemen. Steeds meer gebruikers kiezen er volgens Savelbergh voor om het mobiele nummer te blijven gebruiken, maar dan met de altijd beschikbare extra functionaliteiten zoals doorverbinden en ruggespraak.

oneCentral levert de vast-mobiele diensten van Air MX zelf. “Wij kiezen uitdrukkelijk voor volledige technische integratie”, zegt Savelbergh. “Wij leveren geen mobiele abonnementen, maar een mobiele extensie op de telefooncentrale. Een oplossing met ruime functionaliteit, efficiëntie mogelijkheden en hoge beschikbaarheid. De oplossing Air MX is gecertificeerd voor de Unify OpenScape Business S-systemen en werkt ook samen met de Cisco Call Manager. Daarnaast is de omgeving ook spoedig beschikbaar voor Skype For Business, Swyx en 3CX.”

Failover route

De hoge beschikbaarheid wordt mede geborgd door de failover route die oneCentral ook voor mobiele gebruikers inzet. Is de telefooncentrale een keer niet bereikbaar, dan blijven de mobiele toestellen via de failover route gewoon bereikbaar, zelfs op het vaste nummer. Zo blijkt dat bedrijven volgens Savelbergh niet alleen kiezen voor een vast-mobiel oplossing omwille van kostenbesparingen. “Minstens zo belangrijk zijn de toename van de klanttevredenheid en positieve invloed op de winstgevendheid van de onderneming. De beschikbare functionaliteit en mogelijkheden om bedrijfsapplicaties te integreren, zijn echter veel vaker de aanleiding. Toegang tot bedrijfskritische gegevens, juist als zij onderweg zijn, is essentieel voor de effciëntie van de mobiele werkers.”

Bron: http://channelconnect.nl
Door: Rene Frederick

Wings for Life World Run 2016

By | Innovatie | No Comments

oneCentral en Com1 faciliteren wereldwijde sponsorloop

mei 2016

oneCentral, leverancier van telecom- en clouddiensten, heeft onlangs bekendgemaakt een partnerovereenkomst te hebben gesloten met Com1, dat gespecialiseerd is in de levering van technologische diensten. Beide bedrijven luiden het kersverse partnership in met de ondersteuning van Wings for Life – World Run, een benefietevenement waarbij hardlopers van over de hele wereld geld inzamelen voor onderzoek naar de behandeling van dwarslaesies.

Een evenement van zo’n omvang vraagt om een even zo omvangrijke ‘telecommunicatieve’ ondersteuning. oneCentral heeft die taak graag op zich genomen. Marius Savelbergh, ceo bij oneCentral: “Ik ben er trots op dat wij als Nederlandse provider in samenwerking met Com1 in 34 landen de telefonische voorzieningen hebben mogen verzorgen. Wij kijken terug op een perfect verlopen dag.”
Com1 heeft alle technologische voorzieningen op zich genomen. Onder andere door op locatie in het Oostenrijkse Salzburg een volledig ingericht 3CX-callcenter op te zetten, waarmee de centrale regie in Oostenrijk in contact kon blijven met die in de 33 andere deelnemende landen. Ook heeft het bedrijf alle Voice-koppelingen verzorgd. oneCentral verzorgde de aansturing van het callcenter en de Voice-koppelingen, met behulp van het betrouwbare en stabiele Callocate-platform. Daarmee zijn alle telefonische verbindingen naar en van Salzburg doorverbonden, van welk continent dan ook.

 

Bron: http://www.connexieb2b.nl