0881118111

ourblogyourupdate

The voice of onecentral

Business
Caroline Groothoff | December 16 2021

Microsoft heeft begin december de preview versie gereleased van de SIP-gateway in Teams. Het belang van die lancering is groot, denkt technical support and presales consultant Kevin Cheng van oneCentral. “Bestaande bureautelefoons kunnen nu via het SIP-protocol communiceren met Microsoft Teams”, zegt Kevin die de gateway heeft getest op Yealink-toestellen. “Bellen met Teams is nu […]

Business
Caroline Groothoff | December 8 2021

oneCentral heeft in december de Outporting module geactiveerd voor Solution Partners. De nieuwe module is beschikbaar in de my.oneCentral partnerportal en vereenvoudigt het overstapproces als partners Nederlandse nummers voor klanten moeten verhuizen naar een andere aanbieder. Vooralsnog gaat het om Nederlandse nummers, maar op termijn gaan we hier ook buitenlandse nummers aan toevoegen. De Outporting […]

Business
Caroline Groothoff | December 23 2021

Steeds meer organisaties willen dat medewerkers kunnen bellen vanuit Teams. Ook voor Pincvision was dit de volgende logische stap in het verder ontwikkelen van de Pincvision Digital Workplace. Managed Services Provider IT4Success zorgde voor een succesvolle testomgeving, en de daadwerkelijke integratie is dit jaar uitgevoerd. CIO Edwin Kampshoff van Pincvision is tevreden met deze integratie. […]

Business
Caroline Groothoff | December 15 2021

oneCentral heeft per 1 januari 2022 een kleine maar belangrijke verandering aangebracht in de CDR-exports die partners gebruiken voor hun facturering. Partners kunnen de aanpassing voor de jaarwisseling verwerken in hun systemen het oog op de facturering in 2022. Nieuw is de toevoeging van de kolom call-ID als unieke identifier in de exports. Dit voorkomt […]

Business
Caroline Groothoff | October 15 2021

De regels voor het porteren van nummers tussen operators worden komend jaar ook echt omgezet in wetgeving. Voor partners die het platform en netwerk van oneCentral gebruiken, is de partnerportal my.oneCentral aangepast. Zo kunnen zij eenvoudiger voldoen aan deze nieuwe wetgeving. Maar wat verandert er voor resellers? De achtergrondinformatie van de veranderingen op een rijtje. […]

Business
Nico Dammers | October 4 2021

Steeds vaker spreek ik met partners, klanten en relaties over de rol van telecom in het nieuwe normaal. Het onderwerp ligt klanten nauw aan het hart omdat sommige bedrijven en ondernemers het best moeilijk vinden om medewerkers (uitsluitend) vanuit huis te laten werken. Er is veel veranderd sinds de uitbraak van het coronavirus anderhalf jaar […]

Business
Caroline Groothoff | September 21 2021

De partnerportal my.oneCentral is nu een maand operationeel en er zijn al nieuwe functies aan toegevoegd. Systeemspecialist Theo Belder is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de partnerportal van oneCentral en licht een tipje van de sluier op. “We hebben een solide basis gebouwd waarop we snel en eenvoudig nog meer functies kunnen aanbieden.” Theo en […]

Business
Caroline Groothoff | September 28 2021

oneCentral heeft recent enkele verbeteringen doorgevoerd binnen het communicatieplatform waarmee partners hun dienstverlening aan klanten leveren. Een verbeterde bill shock preventie en het nieuwe call barring zijn twee van de wijzigingen binnen het platform. Samen vormen zij een goede eerste barriėre om een onverwacht hoge telefoonrekening te voorkomen. Met deze tools kunnen partners hun klanten […]

Business
Caroline Groothoff | August 20 2021

Iedereen wil tegenwoordig bellen via Teams. Met die wetenschap besloot Steven Schrier van Aventel onderzoek te doen naar de mogelijkheden. Als telecomreseller ging hij in gesprek met oneCentral en dat leidde tot de eenvoudige maar goed werkende dienst Teams Bellen. De pilot bij zijn klant Poort80 bleek een schot in de roos. De groeiende vraag […]